طرز تهیه شکلات صبحانه خانگی خوشمزه و ساده با شیر

طرز تهیه شکلات صبحانه

طرز تهیه شکلات صبحانه رژیمی تصویری بادام زمینی با یک لیوان شیر با بیسکویت با ارده با قهوه انواع شکلات صبحانه با نشاسته شکلات تخته ای ساده دو رنگ سفید

شکلات صبحانه یکی از انواع شکلات های مایع خوشمزه و پرطرفدار است که بیشتر به عنوان صبحانه سرو می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با چی شی همراه باشید.

همچنین ببینید : طرز تهیه شکلات نوتلا فندقی خانگی و خوشمزه به روش کارخانه ای

مواد لازم شکلات صبحانه
پیمانهلیوان دسته دار فرانسوی
پودر کاکائو۱ پیمانه
شکر۱٫۵ پیمانه
شیر۱ لیتر (۴ پیمانه)
کره۵۰ گرم

دستور تهیه شکلات صبحانه

مرحله اول

ابتدا شکر را به همراه پودر کاکائو داخل یکی ظرف جادار می ریزیم و با قاشق چوبی به خوبی ترکیب می کنیم تا با هم کاملا یکدست شوند. مخلوط کردن شکر و پودر کاکائو باعث می شود که زمانی که شکلات صبحانه اماده شد داخل آن گلوله ای به وجود نیاید.

مرحله دوم

پس از اینکه شکر و پودر کاکائو کاملا یکدست شدند، شیر را اضافه می کنیم و با دیگر مواد مخلوط می کنیم. در ادامه ظرف را روی حرارت قرار می دهیم و مواد را هم می زنیم تا اطراف شیر حباب بزند (نیازی نیست شیر به نقطه جوش برسد)

مرحله سوم

حرارت زیر ظرف باید کاملا ملایم باشد تا شیر نجوشد. مواد را به صورت مداوم هم می زنیم تا شکلات غلیظ شود و به غلظت مورد نظرمان برسد. برای اینکه شکلات به غلظت کافی برسد باید حدود ۴۵ دقیقه تا یک ساعت روی حرارت بماند.

همچنین ببینید : طرز تهیه دسر دنت شکلاتی خانگی و خوشمزه مرحله به مرحله

مرحله چهارم

برای اینکه شکلات ته نگیرد باید هر ۵ تا ۱۰ دقیقه یک بار آنرا هم بزنیم. ⁣زمانی که شکلات صبحانه به غلظت مورد نظرمان رسید کره را اضافه می کنیم و مواد را مخلوط می کنیم تا کره به طور کامل حل شده و با دیگر مواد مخلوط شود.

مرحله پنجم

پس از اینکه کره با مواد دیگر ترکیب شد ظرف حاوی شکلات صبحانه را از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم در دمای محیط خنک شود. حالا شکلات صبحانه سرد شده را در ظرف در بسته می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 18 خرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/asal.cookie

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.