طرز تهیه مافین گلابی ساده و خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه مافین گلابی

طرز تهیه مافین گلابی , دستور پخت مافین گلابی

مافین گلابی یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مافین گلابی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم مافین گلابی
آرد سفید گندم۲ پیمانه
کره۱۵۰ گرم
پودر قند۱ پیمانه
وانیل۱ قاشق چایخوری
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
تخم مرغ۲ عدد
گلابی۱ عدد
شکر½ قاشق چایخوری
پودر دارچیننوک قاشق چایخوری
گلاب½ قاشق چایخوری
آب½ پیمانه

طرز تهیه مافین گلابی

مرحله اول

برای تهیه مافین گلابی خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا دمای آن با دمای محیط یکی شود. در ادامه گلابی ها را شسته و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله دوم

حالا گلابی را به همراه آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط گذاشته و اجازه می دهیم گلابی ها درون آب بجوشند تا کاملا نرم شوند. در حین پخت شکر، گلاب و پودر دارچین را به قابلمه می افزاییم.

مرحله سوم

در ادامه اجازه می دهیم گلابی ها درون آب جوش بمانند تا آب درون قابلمه تبخیر شود. حالا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس کره نرم را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله پودر قند و وانیل را درون کاسه الک کرده و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط کره روشن و خامه ای شود. حالا تخم مرغ ها را دانه دانه به کاسه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم.

مرحله پنجم

پس از اضافه کردن هر دانه تخم مرغ، آنرا به مدت ۳۰ ثانیه هم می زنیم، سپس بین کار کاسه را چندین مرتبه دورگیری کرده تا تخم مرغ ها به صورت یکدست هم زده شوند و بوی نامطبوع تخم مرغ ها کاملا از بین برود.

مرحله ششم

در این مرحله آرد را به همراه بیکینگ پودر درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس به تدریج به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک کاملا یکدست شود.

مرحله هفتم

زمانی که آب درون قابلمه تبخیر شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم گلابی ها کاملا خنک شوند. در ادامه مایه کیک را درون قیف یکبار مصرف ریخته و نصف حجم کاغذهای کپسولی را پر می کنیم.

مرحله هشتم

حالا مقداری گلابی خرد شده روی مایه کیک ریخته و مجددا روی آنرا با مایه کیک می پوشانیم. توجه داشته باشید در نهایت دو سوم حجم کاغذها باید با مایه کیک پر شوند. در ادامه مافین ها را درون سینی فر می چینیم.

مرحله نهم

در این مرحله سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم مافین ها به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم.

مرحله دهم

در صورتی که مایه کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبیده بود، کیک کاملا پخته است. در ادامه سینی را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم مافین ها کاملا خنک شوند، سپس مقداری پودر قند روی آنها الک می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 5 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.