طرز تهیه مافین پسته ای ساده و خوشمزه به روش قنادی

طرز تهیه مافین پسته ای

طرز تهیه مافین پسته ای , دستور پخت مافین پسته ای

مافین پسته ای یکی از انواع شیرینی های مجلسی ایرانی است که معمولا برای مراسم های خاص استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مافین پسته ای در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم مافین پسته ای
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ لیوان
ماست½ لیوان
روغن مایع⅔ لیوان
آرد۲ لیوان
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
پودر هل۱ قاشق غذاخوری
گلاب۲ قاشق غذاخوری
عسل۱ قاشق غذاخوری
مغز پستهبه مقدار کافی

طرز تهیه مافین پسته ای

مرحله اول

برای تهیه مافین پسته ای خوشمزه ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل تمام مواد یخچالی را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم مواد با دمای محیط کاملا هماهنگ شوند.

مرحله دوم

حالا تخم مرغ را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن برقی هم می زنیم تا تخم مرغ کف کند. در ادامه وانیل را به همراه شکر به تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس با دور متوسط همزن برقی به مدت ۶ دقیقه هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله زمانی که مخلوط تخم مرغ روشن و کش دار شد، روغن مایع را به آن اضافه می کنیم و با دور کند همزن برقی به مدت ۱ دقیقه در حد مخلوط شدن مواد هم می زنیم. در ادامه گلاب را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا عسل را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و با دور کند همزن برقی به مدت ۲۰ ثانیه هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر و پودر هل درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مخلوط آرد را طی ۳ مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس با لیسک به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت کیک یکدست شود. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه کپسول های کاغذی را درون قالب مافین قرار می دهیم، سپس دو سوم قالب را از مایه کیک پر می کنیم و مقداری مغز پسته  به صورت پخش روی مایه کیک قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله قالب مافین را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم کیک به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بپزد. در ادامه پس از گذشت این زمان المنت بالا یا گریل را روشن می کنیم و اجازه می دهیم روی کیک به مدت ۵ دقیقه گریل شده تا خوشرنگ شوند.

مرحله هشتم

در نهایت پس از گذشت این زمان قالب مافین را از فر خارج می کنیم، سپس کاپ کیک ها را از قالب خارج کرده و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم کیک پسته ای خنک شود، سپس به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در جمعه 15 بهمن 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه تارت لامینگتون لاکچری خوشمزه و مخصوص

طرز تهیه تارت لامینگتون لاکچری خوشمزه و مخصوص

طرز تهیه تارت لامینگتون تارت لامینگتون یکی از انواع شیرینی های بسیار شیک و مجلسی بین المللی است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تارت لامینگتون در ادامه …

طرز تهیه شیرینی کشمشی خوشمزه بدون فر به روش خانگی

طرز تهیه شیرینی کشمشی خوشمزه بدون فر به روش خانگی

طرز تهیه شیرینی کشمشی بدون فر شیرینی کشمشی یکی از انواع شیرینی های بسیار محبوب ایرانی است که با روش های متنوعی تهیه می شود. این از متعارف ترین روش های پخت …

طرز تهیه کوکی تویکس خوشمزه و مخصوص مناسب پذیرایی

طرز تهیه کوکی تویکس خوشمزه و مخصوص مناسب پذیرایی

طرز تهیه کوکی تویکس کوکی توئیکس نوعی شیرینی خشک و خوش طعم است که از شکلات تویکس الهام گرفته شده است. این کوکی تشکیل شده از یک لایه بیسکویتی و یک لایه …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.