طرز تهیه مافین هویج خوشمزه و مجلسی به روش قنادی

طرز تهیه مافین هویج

طرز تهیه مافین هویج , دستور پخت مافین هویج و گردو با روکش پنیری

مافین هویج یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و ساده بین المللی است که با رسپی ها و مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مافین هویج در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم مافین هویج
آرد۱ و ¼ پیمانه + ۲ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۲ عدد
ماست کم چرب½ پیمانه
شکر قهوه ای۱ پیمانه
هویج۱ و نیم پیمانه
مغز گردو¼ پیمانه
روغن مایع¼ پیمانه
جوش شیرین۱ قاشق چایخوری
نمک¼ قاشق چایخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
پودر دارچین½ قاشق چایخوری
جوز هندی رنده شده¼ قاشق چایخوری
پودر زنجبیل¼ قاشق چایخوری

طرز تهیه مافین هویج

مرحله اول

برای تهیه مافین هویج خوشمزه ابتدای کار تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب اضافه می کنیم، سپس با همزن دستی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه مخلوط می کنیم تا مخلوط تخم مرغ روشن و کش دار شود.

مرحله دوم

حالا وسط کار کاسه را دور گیری می کنیم تا تخم مرغ به صورت یکدست هم زده شود. در ادامه روغن مایع را درون مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس در حد مخلوط شدن به مدت ۱ دقیقه با همزن دستی هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله ماست را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس مجددا در حد مخلوط شدن مواد را با همزن دستی به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم. در ادامه هویج را می شوییم، سپس پوست آن را کاملا جدا می کنیم.

مرحله چهارم

حالا هویج را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و مجددا با همزن دستی در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه آرد، بکینگ پودر، پودر دارچین و جوز هندی را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پودر زنجبیل را به همراه نمک و جوش شیرین به مخلوط آرد اضافه می کنیم و هم می زنیم. در ادامه مواد خشک را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس طی ۳ مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا با لیسک مایه کیک را به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت آن یکدست شود. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود.

مرحله هفتم

در این مرحله کپسول های کاغذی را درون قالب مافین قرار می دهیم، سپس دو سوم کپسول را از مایه کیک پر می کنیم. در ادامه مغز گردو را به دو قسمت تقسیم می کنیم، سپس مغز را روی مایه کیک قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا قالب مافین را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کیک مافین به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بماند تا به طور کامل بپزد. در ادامه پس از گذشت این زمان کیک را با خلال دندان یا سیخ چوبی تست می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله یک سیخ چوبی یا خلال دندان در مرکز کیک فر می بریم، سپس خارج می کنیم در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. در ادامه قالب مافین را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود.

مرحله دهم

در نهایت کپسول های کاغذی کیک را از قالب مافین خارج می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. در آخر این شیرینی خوشمزه را به همراه چای زعفرانی تازه دم یا قهوه سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 17 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.