طرز تهیه مافین براونی خوشمزه و مجلسی به روش قنادی

طرز تهیه مافین براونی

طرز تهیه مافین براونی , دستور پخت مافین براونی

مافین براونی یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه بین المللی است که معمولا برای پذیرایی استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مافین براونی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم مافین براونی
تخم مرغ۳ عدد بزرگ
شیر۱ لیوان
شکر۱ لیوان
کره۶۰ گرم
شکلات شیری۶۰ گرم
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
آرد۱٫۵ لیوان
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه مافین براونی

مرحله اول

برای تهیه مافین براونی خوشمزه در ابتدای کار شکلات شیری را به همراه کره درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و به آرامی مواد را مخلوط می کنیم تا ذوب شده و با هم ترکیب شوند.

مرحله دوم

پس از اینکه کره و شکلات به طور کامل ذوب شدند، قابلمه را از روی حرات کنار می گذاریم تا مواد خنک شوند، سپس به سراغ آماده کردن خمیر می رویم. برای این منظور تخم مرغ را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله مواد را با همزن مخلوط می کنیم تا حجمشان زیاد شود و تخم مرغ کف کند، سپس ترکیب شکلات و کره را به همراه شیر به کاسه اضافه کرده و مواد را یک تا دو دقیقه دیگر مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند.

مرحله چهارم

حالا آرد را با پودر کاکائو و بکینگ پودر ترکیب می کنیم، سپس روی مواد داخل کاسه الک کرده و با لیسک مخلوط می کنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. در ادامه فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود.

مرحله پنجم

در این مرحله کپسول های کیک را درون قالب مافین قرار داده و تا نیمه با مایه کیک پر می کنیم. در ادامه قالب مافین را درون فر قرار داده و اجازه می دهیم مافین ها به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا بپزند.

مرحله ششم

در صورتی که بخواهیم مغز مافین ها کمی شل تر باشد، باید ۵ دقیقه زودتر آنها را از فر خارج کنیم. در نهایت قالب را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم مافین ها خنک شوند، سپس از قالب خارج کرده و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 31 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.