طرز تهیه پیتزا مارگاریتا خوشمزه به روش اصیل ایتالیایی در منزل

طرز تهیه پیتزا مارگاریتا

طرز تهیه پیتزا مارگاریتا , پیتزا مارگاریتا شف طیبه , دستور پخت پیتزا مارگاریتا ایتالیایی , xvc jidi  djch lhv hvdjh

پیتزا مارگاریتا یکی از انواع غذاهای خوشمزه و بسیار پر طرفدار در سراسر جهان است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. پیتزا مارگاریتا هم مانند دیگر پیتزاهای معروف اصالتا متعلق به کشور ایتالیا می باشد و در خیلی از کشورها با نام پیتزا گوجه فرنگی شناخته می شود. دلیل اینکه نام این پیتزا را پیتزای گوجه فرنگی نهاده اند این است که مانند دیگر پیتزاها بر روی این پیتزا خبری از گوشت و مرغ و فراورده های آنها مانند سوسیس و کالباس نیست و مواد اصلی تشکیل دهنده این پیتزا گوجه فرنگی و ریحان هستند و به همین دلیل این پیتزا نسبت به پیتزهای دیگر سالم تر می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی ایتالیایی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوجه فرنگی۸ عدد کوچک
ریحان۱۰۰ گرم
سیر۲ حبه
پنیر پیتزا۲۰۰ گرم
خمیر پیتزا۲ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
آویشن و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت پیتزا مارگاریتا

مرحله اول

اگر ظاهر پیتزا برایتان مهم است حتما از گوجه فرنگی های یکدست با سایز نسبتا کوچک استفاده کنید تا در پایان پیتزای زیباتری داشته باشید. ابتدا گوجه فرنگی ها را می شوییم سپس از وسط نصف می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در ادامه سیرها را با رنده ریز رنده می کنیم، سپس به همراه مقداری روغن در یک تابه مناسب تفت می دهیم تا عطر سیرها بلند شود. در ادامه مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا سیر با ادویه ها یکدست شود.

مرحله سوم

در ادامه نصف ریحان را به همراه سیر تفت می دهیم و پس از اینکه ریحان آب انداخت و آب اضافی آن تبخیر شد تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم مواد کمی خنک شوند. حالا خمیر پیتزا را داخل قالب قرار می دهیم.

مرحله چهارم

برای تهیه خمیر پیتزای در منزل مطلب خمیر پیتزای جادویی در خانه را مطالعه نمایید. روی خمیر پیتزا به مقدار کافی سس کچاپ یا سس مخصوص پیتزا می ریزیم و با پشت قاشق آنرا روی تمام سطح خمیر پیتزا پخش می کنیم.

مرحله پنجم

حالا مخلوط سیر و ریحان را روی خمیر پیتزا پخش می کنیم. در ادامه پنیر پیتزا را روی سطح پیتزا می پاشیم و گوجه فرنگی را به ترتیب روی پنیر پیتزا می چینیم. ریحان های باقیمانده را نیز به صورت مرتب روی سطح پنیر می چینیم.

مرحله ششم

فر را از قبل با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس پیتزا را به مدت ۲۰ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا پنیر به طور کامل ذوب شود. در پایان چند دقیقه گریل را روشن می کنیم تا روی پیتزا طلایی شود.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 28 بهمن 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.