طرز تهیه پیتزا مارینارا خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه پیتزا مارینارا

پیتزا مارینارا , طرز تهیه پیتزا مارینارا

پیتزا یک غذای اصیل ایتالیایی است که در ابتدا از خمیر و رب گوجه یا گوجه فرنگی و پنیر پیتزا ساخته شده است. به مرور زمان و بسته به ذائقه کشورهای مختلف، مخلفاتی روی پیتزا اضافه شده است. پیتزا مارینارا که یک نوع پیتزا دریایی می باشد یکی از انواع آن ها است. در این پیتزا از میگو به عنوان مخلفات پیتزا مورد استفاده قرار می گیرد. میگو دارای خواص زیادی است و با وجود ترکیبات معدنی و ویتامین هایی که دارد برای سلامتی مفید است.

مواد لازم برای 4 نفر
میگو بدون پوست250 گرم
پیاز1 عدد کوچک
زیتون بدون هسته10 عدد
پنیر پیتزا300 گرم
پودر آویشن1 قاشق چایخوری
روغن زیتون3 قاشق غذاخوری
سس کچاپ1 قاشق غذاخوری
سس خردل (اختیاری)نوک قاشق چایخوری
سیر2 حبه
مواد لازم خمیر پیتزا
آرد3 پیمانه
مخمر فوری1 قاشق غذاخوری
شکر1 قاشق غذاخوری
روغن زیتون4 قاشق غذاخوری
نمک1 قاشق چایخوری
آب ولرم1 لیوان

دستور پخت پیتزا مارینارا

مرحله اول

برای تهیه پیتزا مارینارای خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی ابتدا یک کاسه بزرگ برداشته و آب و مخمر و شکر را با هم مخلوط می کنیم و حدود 10 دقیقه بر می کنیم تا کف کند. سپس روغن زیتون و نمک را اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله کم کم آرد را اضافه می کنیم تا خمیر یکدست و نچسبی به دست آید. روی ظرف را پوشانده و جای گرم به مدت دو ساعت استراحت می دهیم تا حجم آن دو برابر شود. میگوها را پاک کرده و می شوییم.

مرحله سوم

سپس از قسمت کمر یا پشت به دو نیم میکنیم که برش های میگو نازک شود. یک ماهی تابه برداشته و روی شعله گاز قرار می دهیم. کمی روغن اضافه می کنیم. روغن که داغ شد، پیاز را اضافه کرده و تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود.

مرحله چهارم

سپس میگو ها را اضافه کرده و با حرارت بالا تفت می دهیم تا آب نیاندازد. در ادامه نمک و فلفل چیلی را به آن اضافه کرده و حدود 4 دقیقه تفت می دهیم. بیشتر از این باعث می شود میگو ها کمی سفت شود.

مرحله پنجم

ابتدا کف قالب را کمی با روغن چرب می کنیم. خمیر پیتزا آماده یا خمیر جادویی که از قبل درست کرده ایم را توی قالب پهن می کنیم. یک کاسه کوچک برداشته و سس کچاپ و خردل را بهم اضافه می کنیم.

مرحله ششم

روغن زیتون و سیر رنده شده را نیز اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم. این ترکیب را روی خمیر مالیده تا کامل آن را بپوشاند. سپس پنیر پیتزا یک لایه می ریزیم. پودر آویشن را روی پنیر ها ریخته و میگوها را روی خمیر می چینیم.

مرحله هفتم

در این مرحله به اندازه دلخواه مقداری زیتون سبز یا سیاه حلقه ای شده روی مواد می چینیم. سپس مقداری پنیر پیتزا روی آن ریخته تا کامل پوشش دهد. در فر با درجه 180 سانتی گراد به مدت 20 تا 25 دقیقه قرار می دهیم تا کامل پخته شود.

مرحله هشتم

سپس حدود 5 دقیقه گریل فر را روشن کرده تا پنیر روی پیتزا به طور کامل رنگ بگیرد و طلایی شود. در دستور اصلی از میگوی تفت داده شده استفاده شده است که بسته به ذائقه خانواده می توان از میگو خام استفاده کرد.

مطالب پیشنهادی

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 28 بهمن 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.