طرز تهیه کتلت بادمجان ایتالیایی خوشمزه و مخصوص با پنیر

طرز تهیه کتلت بادمجان ایتالیایی

کتلت بادمجان ایتالیایی , طرز تهیه کتلت بادمجان ایتالیایی , دستور پخت کتلت بادمجان ایتالیایی

کتلت بادمجان یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پر طرفدار در سراسر جهان است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. اگر می خواهید این غذای خوشمزه را به سبک ایتالیایی با پنیر درست کنید با ما همراه باشید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت بادمجان ایتالیایی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان۴ عدد متوسط
تخم مرغ۳ عدد
جعفری۱ دسته کوچک
پنیر پارمزان۵۰ گرم
پودر سیر¼ قاشق چایخوری
پودر سوخاری½ پیمانه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه کتلت بادمجان ایتالیایی

مرحله اول

برای تهیه کتلت بادمجان خوشمزه به روش ایتالیایی ابتدا بادمجان را پوست می گیریم، سپس به صورت مکعبی کوچک خرد می کنیم. در ادامه داخل یک ظرف مناسب ۲ پیمانه آب و ۱ قاشق نمک می ریزیم و با هم ترکیب می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله بادمجان ها را درون ظرف حاوی آب نمک می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه درون آن باقی بمانند. پس از گذشت این زمان بادمجان ها را از آب نمک خارج می کنیم و زیر آب سرد آبکشی می کنیم.

مرحله سوم

حالا بادمجان ها را درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم، سپس بادمجان ها را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا نرم شوند.

مرحله چهارم

پس از اینکه بادمجان ها کمی سرخ شدند،  آنها را از تابه خارج می کنیم و کنار می گذاریم تا خنک شوند. در ادامه بادمجان ها را به همراه مقداری نمک،فلفل سیاه، پودر سیر، پودر سوخاری، جعفری خرد شده، پنیر پارمزان و تخم مرغ ها درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا با هم یکدست شوند، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم. پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، به اندازه یک کلاقه کوچک از مایه کتلت درون تابه می ریزیم.

مرحله ششم

اندازه کتلت ها سلیقه ای است و می توانیم آنها را کوچکتر یا بزرگتر درشت کنیم. پس از اینکه یک سمت کتلت ها سرخ شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. در پایان کتلت ها را به همراه گوجه فرنگی و خیار شور خرد شده سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 20 شهریور 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.