طرز تهیه شیرینی قطایف عربی فوق العاده خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه قطایف عربی

طرز تهیه دسر و شیرینی قطایف عربی خوشمزه با نان تست با خمیر قطایف عربی خوشمزه

قطایف عربی یکی از انواع شیرینی های مغزدار و خوشمزه عربی است که شباهت های به قطاب ایرانی دارد، برای مشاهده آموزش شیرینی پزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قطایف عربی در ادامه با چی شی همراه باشید.

مواد لازم شربت قطایف
شکر۲٫۵ لیوان
آب۱٫۵ لیوان
چوب دارچین۱ تکه
هل سبز۴ عدد
آب لیمو ترش۱ قاشق غذاخوری
گلاب۴ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق مرباخوری

طرز تهیه شربت قطایف عربی

مرحله اول

ابتدا شکر و آب را داخل یک قابلمه مناسب مخلوط می کنیم، سپس روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب سریعتر به جوش بیاید. پس از اینکه آب به جوش آمد حرارت زیر قابلمه را ملایم تر می کنیم تا شکر به طور کامل در آب حل شود.

مرحله دوم

در این مرحله چوب دارچین، هل سبز، گلاب و زعفران دم کرده را اضافه می کنیم و به مدت ۵ دقیقه اجازه می دهیم شربت با قل های ریز بجوشد. پس از ۵ دقیقه آب لیمو ترش را اضافه می کنیم و شربت بار را کنار می گذاریم تا خنک شود.

مواد لازم مغز قطایف
شکر۲ قاشق غذاخوری
آرد سفید۱ قاشق غذاخوری سر پر
شیر۱ پیمانه
خامه صبحانه۲ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت۱ قاشق غذاخوری سر پر
پودر نارگیل۱ قاشق غذاخوری سر پر
گلاب۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه مغز قطایف عربی

مرحله اول

برای تهیه مغر قطایف ابتدا شیر را به همراه آرد داخل یک قابلمه مناسب مخلوط می کنیم، سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم و نشاسته ذرت و شکر را نیز به قابلمه اضافه می کنیم و به صورت مداوم مواد را هم می زنیم تا به غلظت برسد.

مرحله دوم

در ادامه خامه صبحانه را به همراه پودر نارگیل اضافه می کنیم و هم زدن مواد را ادامه می دهیم تا به غلظتی شبیه به فرنی ساده برسد. پس از اینکه غلظت مواد مانند فرنی شد، گلاب را اضافه می کنیم و با دیگر مواد مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

پس از اینکه گلاب را با دیگر مواد مخلوط کردیم، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم. مواد را به ظرف دیگری منتقل می کنیم و روی ظرف را با سلفون می پوشانیم، سپس آنرا در یخچال قرار می دهیم تا خودش را بگیرد.

مواد لازم پنکیک قطایف
شیر ولرم۲ پیمانه
آب وارم۲ پیمانه
شکر۳ قاشق غذاخوری
آرد سفید۲ پیمانه
خمیر مایه فوری۱ قاشق غذاخوری
جوش شیرین۱ قاشق چایخوری
آرد ایرمیک۱ پیمانه
نمک¼ قاشق چایخوری

طرز تهیه قطایف عربی

مرحله اول

تمام مواد را داخل مخلوط کن یا میکسر می ریزیم و به مدت ۵ دقیقه مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس مایه قطایف را به یک ظرف مناسب منتقل می کنیم و روی آنرا با سلفون می پوشانیم و به مدت ۳۰ دقیقه در دمای آشپزخانه قرار می دهیم.

مرحله دوم

نیاز نیست روی ظرف را با پارچه یا حوله بپوشانید یا اینکه آنرا در جای گرم قرار دهید. پس از گذشت ۳۰ دقیقه یک تابه مناسب بدون استفاده از روغن روی حرارت قرار می دهیم و مانند پخت پنکیک یک ملاقه از مواد داخل تابه می ریزیم.

مرحله سوم

پس از اینکه مایه داخل تابه حباب زد و روی آن خشک شد و زیرش رنگ گرفت آنرا از تابه خارج می کنیم. نکته مهم در مورد پنکیک های قطایف این است که نیاز نیست دو طرف پنکیک را بپزید، فقط در حدی که پنکیک رنگ بگیرد و خمیر نباشد کافیست.

مرحله چهارم

به همین ترتیب تمام پنکیک ها را آماده می کنیم، سپس آنها را بین یک پارچه تمیز قرار می دهیم تا نرم بمانند و خشک نشوند. حالا وسط هر پنکیک یک قاشق از مواد میانی می ریزیم و آنرا مانند پیراشکی گوشت از وسط تا می کنیم و لبه های انرا با چنگال به هم می چسبانیم.

مرحله پنجم

حالا یک تابه گود روی حرارت قرار می دهیم و به حدی روغن داخل تابه می ریزیم که پنکیک ها در روغن شناور باشند. در ادامه پنکیک ها را پس از اینکه اماده کردیم ، داخل روشغن شناور قرار می دهیم تا به مدت ۶ دقیقه سرخ شوند.

مرحله ششم

شربت را هم که کاملا خنک شده استف داخل یک ظرف مناسب جلو دستمان قرار می دهیم و پس از اینکه پنکیک ها را سرخ کردیم بلافاصله داخل شربت می اندازیم تا به مدت ۱۰ دقیقه در شربت بمانند و به خوبی شربت را جذب کنند.

مرحله هفتم

پس از ۱۰ دقیقه پنکیک ها را از شربت خارج می کنیم و داخل توری فلزی قرار می دهیم تا شربت اضافی شان خارج شود. توجه داشته باشید قطایف ها پس از اینکه از شربت خارج شوند ممکن است مقداری حالت خشکی و تردی داشته باشند.

مرحله هشتم

برای رفع این مشکل قطایف ها را داخل یک ظرف در بسته قرار می دهیم (یا اینکه روی ظرف را با سلفون می پوشانیم) و به مدت یک ساعت در دمای محیط قرار می دهیم تا کاملا نرم شوند. می توانید قطایف را در یخچال یا دمای محیط نگهداری کنید.

نکات طرز تهیه قطایف عربی

حجیم شدن قطایف

نکته مهم در مورد قطایف این است که این شیرینی دارای مایه خمیر می باشد و پس از اینکه مواد آن آماده شد نباید معطل بماند چون بیش از حد پف می کند. برای رفع این مشکل می توانید نصف مواد پنکیک ها را داخل یخچال قرار دهید و نیم دیگر را سرخ کنید.

 

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 26 مرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.