طرز تهیه خورش ریواس خوشمزه و مجلسی به روش کردی

طرز تهیه خورش ریواس

طرز تهیه خورش ریواس , خورشت ریواس با مرغ تصویری , خورش ریواس و کنگر و کرفس , xvc jidi o va vd hs

خورش ریواس یکی از خورش های خوشمزه و پرطرفدار فصل بهار است که با روش های متنوعی طبخ می شود، برای مشاهده این دستور آشپزی ساده در ادامه با چی شی همراه باشید.

همچنین ببینید : آموزش دستور پخت و طرز تهیه خورش کرفس با گوشت و مرغ

مواد لازم برای ۴ نفر
ریواس۵۰۰ گرم
گوشت خورشتی۴۰۰ گرم
نعنا و جعفری۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد درشت
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
لیمو عمانی۲ عدد
نمک و فلفل سیاهبه اندازه کافی
زردچوبه و روغنبه اندازه کافی

دستور پخت خورشت ریواس

مرحله اول

ابتدا پیاز را به صورت نگینی یا خلالی ریز خرد می کنیم، سپس به همراه مقدار کمی روغن مایع به قابلمه ای که برای پخت خورش در نظر گرفته ایم اضافه می کنیم. قابلمه را روی حرارت قرار م دیهم و کمی تفت می دهیم تا پیاز سرخ شود.

مرحله دوم

در این مرحله رب گوجه فرنگی را به همراه مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به قابلمه اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا رب گوجه فرنگی به طور کامل سرخ شود. حالا گوشت خورشتی را به صورت قورمه ای خرد کرده و به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

گوشت را چند دقیقه تفت می دهیم تا کمی سرخ شده و تغییر رنگ بدهد، سپس ۳ لیوان آب جوش به قابلمه اضافه می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم تا گوشت به طور کامل بپزد. در حین پخت گوشت مخلوط نعناع و جعفری را خرد می کنیم.

همچنین ببینید : آموزش دستور پخت و طرز تهیه قورمه سبزی جنوبی برای ۴ نفر

مرحله چهارم

سپس با کمی روغن تفت می دهیم تا کیم سرخ شوند. پس از اینکه گوشت پخت نعناع و جعفری را اضافه می کنیم و نمک غذا را نیز اندازه می کنیم. حالا باید صبر کنیم تا خورش جا بیفتد و روغن بیندازد. در حین اماده شدن خورش به سراغ ریواس ها می رویم.

مرحله پنجم

در این مرحله پوست ریواس ها را جدا می کنیم و ریواس ها را به قطعات ۳ تا ۵ سانتی متری تبدیل می کنیم. حالا باید ریواس ها را به مدت ۲ دقیقه در روغن تفت دهیم تا کمی سرخ شوند و هنگام اضافه کردن به خورش له نشوند.

مرحله ششم

ریواس ها را پس از سرخ کردن کنار می گذاریم. در ۱۵ دقیقه پایانی پخت خورش لیمو عمانی ها را از وسط نصف می کنیم و تخمه هایشان را خارج کرده و به خورش اضافه می کنیم. در ۵ دقیقه پایانی ریواس را به خورش اضافه می کنیم.

همچنین ببینید : طرز تهیه خورش کنگر خوشمزه و مجلسی به روش اصیل کرمانشاهی

مرحله هفتم

نکته مهم در این مرحله این است که دیگر خورش را نیاز نیست هم بزنید چون ریواس خیلی سریع پخته و له می شود. نکته دیگر اینکه این خورش باید به صورت کم آب سرو شود. پس از اینکه خورش آماده شد آنرا به همراه برنج سرو می کنیم.

نکات پخت خورشت ریواس

خورش ریواس با مرغ

برای اینکه خورشت ریواس را با گوشت مرغ درست کنیم می توانیم از دو روش استفاده کنیم؛ روش اول مانند خورش قیمه گوشت مرغ را به صورت تکه ای کوچک خرد کنیم و روش دوم اینکه گوشت مرغ را به صورت ران یا سینه به خورش بیافزاییم.

اگر بخواهیم گوشت مرغ را به صورت خرد شده به خورش ریواس اضافه کنیم حدودا به ۶۰۰ گرم گوشت مرغ احتیاج داریم و اگر بخواهیم گوشت مرغ را به صورت تکه ای به خورش اضافه کنیم به ۴ تکه گوشت ران یا سینه مرغ احتیاج داریم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 5 تیر 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/vida.rahimzadeh

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.