طرز تهیه خورش کنگر کوهی خوشمزه و مجلسی به روش کردی

طرز تهیه خورش کنگر

طرز تهیه خورش کنگر تصویری کوهی رزا منتظمی خورشت کنگر چطور درست میشه ساناز سانیا و کرفس ساده عکس

خورش کنگر یکی از انواع خورش های فصلی ایرانی است که خواص بسیار زیادی برای سلامتی بدن دارد. به دلیل اینکه کنگر معمولا در فصل بهار در طبیعت یافت می شود، این خورش خوشمزه به عنوان یکی از خورش های فصل بهار شناخته می شود، برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش کنگر در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
کنگر۳۵۰ گرم
جعفری۵۵۰ گرم
نعناع۵۰ گرم
گوشت گوسفندی۵۰۰ گرم
پیاز۱ عدد بزرگ
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
آبغوره و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت خورشت کنگر

مرحله اول

برای این خورش اگر از گوشت گوسفندی با استخوان استفاده شود لعاب دار تر می شود. اگر تمایل دارید از گوشت با استخوان استفاده کنید حتما گوشت را به مدت ۱۰ دقیقه در آب جوش قرار دهید و زمانی که روی آب جوش کف کرد گوشت را از آن خارج کنید.

مرحله دوم

گوشت را کنار می گذاریم و جعفری و نعناع را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم، سپس به همراه کمی روغن در یک تابه مناسب تفت می دهیم تا سبزی ها سرخ شوند، حالا سبزی های سرخ شده را هم کنار می گذاریم.

مرحله سوم

پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و داخل قابلمه ای که برای پخت خورش در نظر گرفته ایم می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم. پس از اینکه آب پیاز جمع شد کمی روغن اضافه می کنیم و پیاز را خوب تفت می دهیم تا سبک شود.

مرحله چهارم

پس از اینکه پیاز طلایی شد گوشت را به همراه مقداری فلفل سیاه و زعفران دم کرده به قابلمه اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند و به خوبی سرخ شود. پس از سرخ شدن گوشت سبزی  تفت داده شده را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله ۴ لیوان آب جوش اضافه می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم تا به مدت ۲ ساعت گوشت به طور کامل بپزد. در ۳۰ دقیقه پایانی پخت خورش کنگرها را تمیز می کنیم و پس از خرد کردن به همراه کمی زردچوبه سرخ می کنیم.

مرحله ششم

کنگرهای تفت داده شده را نیز به خورش اضافه می کنیم و اجازه می دهیم خورش جا بیفتد و روغن بیندازد. در ۵ دقیقه پایانی پخت خورش نمک و فلفل خورش را اندازه می کنیم و برای طعم دهی به خورش مقداری آبغوره یا آبلیمو هم به دلخواه اضافه می کنیم.

نکات طرز تهیه خورش کنگر

تیره شدن رنگ خورش

دوستان گرامی اگر دوست دارید که خورش شما رنگ تیره تری داشته باشد، باید سبزی خورش را مدت بیشتری سرخ کنید. البته توصیه ما این است که برای سلامتی خود، سبزی را خیلی کم تفت دهید تا مواد مغذی آن از بین نرود.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 24 مرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.