طرز تهیه جوجه کباب باربیکیو خوشمزه و مخصوص با سبزیجات

طرز تهیه جوجه کباب باربیکیو

جوجه کباب باربیکیو , طرز تهیه جوجه کباب باربیکیو

جوجه کباب یکی از غذاهای سنتی ایرانی و ترکی است که طرفداران زیادی دارد و برای مهمانی و جشن ها، پای ثابت غذاها است. جوجه کباب روش پخت تقریبا یکسانی دارد اما موادی که با آن مرغ ها را مزه دار می کنند در انواع جوجه متفاوت است. در این دستور، جوجه ها را با سس کچاپ و سس سویا و ادویه های مختلف مزه دار می کنیم و سپس روی درون فر گریل می کنیم. این کباب کنار سبزیجات کبابی شده طعم بسیار مطلوبی ایجاد می کند. این کباب چون در سس استراحت داده شده است بافت نرم و آب داری ایجاد می کند.

مواد لازم برای 4 نفر
سینه مرغ400 گرم
پیاز قرمز1 عدد
پیاز سفید2 عدد متوسط
فلفل دلمه ای2 عدد
سس سویا½ فنجان
سس کچاپ¾ فنجان
سرکه سفید2 قاشق غذاخوری
روغن کنجد1 قاشق غذاخوری
فلفل قرمز¾ قاشق چایخوری
روغن زیتون2 قاشق غذاخوری
شگر قهوه ای½ فنجان
سیر4 حبه
زنجبیل تازه½ قاشق غذاخوری
نمکبه مقدار کافی

دستور پخت جوجه باربیکیو

مرحله اول

برای تهیه جوجه کباب باربیکیوی خوشمزه و مخصوص در ابتدا، سیر را شسته و پوست می کنیم و به صورت خیلی ریز خرد می کنیم. در ادامه پیاز های سفید معمولی را هم شسته و پوست می کنیم و خرد می کنیم.

مرحله دوم

یک ماهی تابه را روی حرارت قرار می دهیم با کمی روغن تا داغ شود. سیر و پیاز ها را با هم تفت می دهیم تا سبک شود. سپس سس کچاپ، سس سویا، سرکه و روغن کنجد و روغن زیتون را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم.

مرحله سوم

سپس شکر قهوه ای را همراه با زنجبیل رنده شده و فلفل قرمز با هم مخلوط کرده و به پیاز و سیر اضافه می کنیم. حدود 2 تا 3 دقیقه روی حرارت می گذاریم تا تفت بخورد سپس از روی حرارت برداشته تا خنک شود.

مرحله چهارم

در این مرحله یک کاسه بزرگ برداشته و مرغ ها را به صورت جوجه کبابی خرد می کنیم و درون کاسه می ریزیم. در ادامه سسی که آماده کردیم و خنک شده را به آن اضافه می کنیم. درب ظرف را با سلفون می پوشانیم.

مرحله پنجم

سپس حدود 1 الی 2 ساعت درون یخچال استراحت می دهیم تا مزه دار شود. در ادامه مرغ را با فلفل دلمه ای و پیاز قرمز خرد شده به صورت یکی در میان به سیخ می کشیم. سطح آن را با سس آغشته می کنیم. سینی فر را چرب می کنیم.

مرحله ششم

سپس سیخ های جوجه را به مدت 20 دقیقه درون فر از قبل گرم شده در دمای 180 درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا بپزد و حدود چند دقیقه هم دو طرف کباب ها را گریل می کنیم. سپس با نان یا برنح و سبزیجان گریل شده یا سرخ شده سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 28 بهمن 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.