طرز تهیه باقالی پلو با مرغ ریش ریش خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه باقالی پلو با مرغ ریش ریش

باقالی پلو با مرغ ریش ریش , طرز تهیه باقالی پلو با مرغ ریش ریش

کم پیش میآید که در سفرهای باقالی پلو با مرغ باشد و اهالی خانه را سرذوق نیاورد. این غذای محبوب و خانگی یک وعدهای بینظیر برای شما و عزیزانتان به شمار میرود، بخصوص اگر همراه با سالاد شیرازی و سبزی خوردن تازه سرو شود. باقالی، این دانه بینظیر دارای پروتئین، مس و ویتامین های مختلف میباشد که همین امر در بهبود پوست، سیستم دفاعی و بسیاری از عملکردهای بدن نقش بسیار پررنگی را ایفا میکند. اگر به سلامت بدن خود اهمیت میدهید بدانید که آنتی اکسیدانی که در باقالی وجود دارد، باعث حذف سموم بدن شده و آن را پاکسازی مینماید. پیشنهاد ما به شما ایناست که اگر طعم خوشمزه غذا و هم سلامت آن برای شما اهمیت زیادی دارد، پس باقالی پلو با مرغ ریش ریش گزینه مناسب و فوق العادهای برای شما خواهد بود. پس هرچه سریعتر برای پخت این غذای خونگی خوشمزه دست به کارشده، مواد اولیه آن را روی میز آشپزخانه بچینید و اطمینان داشته باشید که غذایی خوشمزه در انتظارتان میباشد.

مواد لازم برای 4 نفر
سینه مرغ1 عدد کامل
برنج4 پیمانه
شوید تازه500 گرم
باقالی تازه2 پیمانه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و ادویه مرغبه مقدار کافی
شوید خشک (اختیاری)2 قاشق غذاخوری
روغن و آببه مقدار کافی

طرز تهیه باقالی پلو با مرغ ریش ریش

مرحله اول

برای تهیه باقالی پلو مجلسی با مرغ ریش ریش ابتدا برنج را یکی دوبار به آرامی شسته و در ظرفی به همراه نمک خیس نمایید. اجازه دهید چندساعتی برنج خیس بخورد. سپس شویدهای تازه را پس از پاک کردن و شستن، خرد نمایید.

مرحله دوم

در این مرحله قابلمه ای را روی گاز قرارداده، کف آن را چرب کنید و سینه مرغ را به همراه پیاز خرد شده تفت دهید. در ادامه ادویه ها را به آن اضافه نمایید و خوب هم بزنید تا طعم و عطر آن کاملا به خورد مرغ برود.

مرحله سوم

در نهایت روی آن چند لیوان آب بریزید تا مرغ ها با حرارت ملایم پخته شوند. در ادامه پس از اینکه مرغ ها پخته شدند، آن ها را در ظرفی ریخته و بعد از اینکهبه طور کامل سرد شد، آنها را به صورت ریش ریش خرد نمایید.

مرحله چهارم

توجه کنید مقدار ریش ریش شدن از یک حدی بالاتر نرود و آن را خیلی ریز نکنید. سپس آن را در تابه ای چرب با پیاز، نمک و فلفل و ادویه مرغ تفت دهید. در آخر می توانید به آن برای خوش طعم و عطر شدن، مقداری زعفران دمشده نیز بیافزایید.

مرحله پنجم

در این مرحله برنج را به همراه آب روی اجاق بگذارید تا به جوش بیاید، هنگامی که برنج نرم شد باقالی تازه را به آن اضافه نمایید و پس از چند دقیقه آبکش کنید. شوید خرد شده را با آن مخلوط نموده و به هم بزنید.

مرحله ششم

توجه کنید به هنگام مخلوط کردن این کار را به آهستگی انجام دهید تا برنج ها نرم و خمیر نشوند. در مرحله بعدی، ته قابلمه را چرب نموده، نان یا سیب زمینی حلقه شده اضافه کنید و سپس مقداری از برنج را روی آن بریزید.

مرحله هفتم

مرغ های ریش شده را که از قبل تفت داده بودید را در میان برنج ها به صورت لایه لایه بریزید ، این کار را ادامه دهید تا مواد کاملا در قابلمه قرار بگیرند. در ادامه درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید تا غذا پخته شود.

مرحله هشتم

در این مرحله میتوانید از شوید خشک برای داخل برنج نیز استفاده کنید که این باعث می شود باقالی پلو عطر بهتری داشته باشد. توجه داشته باشید که برای دم کشیدن باقالی پلو حدود 45 دقیقه تا یک ساعت زمان نیاز است.

مرحله نهم

پس از اینکه برنج کاملا پخته شد آن را درون قابلمه به طور کامل ترکیب می کنیم تا گوشت مرغ به صورت کاملا یکدست با باقالی پلو ترکیب شود، سپس در دیس می کشیم و به همراه سالاد شیرازی و یا ترشی سرو نموده و نوش جان نمایید.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 20 بهمن 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.