طرز تهیه باقالی پلو با گردن خوشمزه و مخصوص به روش پسران کریم

طرز تهیه باقالی پلو با گردن

طرز تهیه گردن گوسفندی پسران کریم بهترین مجلسی بوقلمون خوراک گردن xvc jidi  fhrhd  g fh  vnk

باقالی پلو با گردن یکی از انواع غذاهای بسیار خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که در مجالس خاص سرو می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی سنتی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گردن کامل گوسفندی۱ عدد
پیاز۲ عدد بزرگ
برگ بو۴ عدد
سیر۲ حبه
چوب دارچین۲ تکه
رزماری۴ شاخه
زعفران دم کرده½ فنجان
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت گردن گوسفندی

مرحله اول

برای تهیه گردن گوسفندی ابتدا پیاز ها را به صورت خلالی درشت خرد می کنیم و در یک قابلمه مناسب به همراه کمی روغن تفت می دهیم تا سبک شوند، سپس سیرها را با رنده ریز رنده کرده و به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

سیرها را در حدی تفت می دهیم که عطرشان بلند شود، سپس گردن گوسفندی را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا سرخ شود، سپس زعفران دم کرده را به همراه رزماری، برگ بو، چوب دارچین و مقدار کمی فلفل سیاه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله یک لیوان آب جوش به قابلمه اضافه می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم تا گردن با حرارت بسیار ملایم بپزد. توجه داشته باشید که برای پخت غذاهایی مثل گردن به روش رستورانی باید حوصله به خرج داد.

مرحله چهارم

حدود ۴ تا ۵ ساعت زمان برای پخت گردن زمان نیاز است. به هیچ وجه به جای چوب دارچین از پودر دارچین نباید استفاده کنیم چون رنگ غذا را تیره و کدر می کند. در حین پخت گردن هر یک ساعت یک بار باید به ان سر بزنیم.

مرحله پنجم

چون آب موجود در قابلمه کم است باید هر یک ساعت یک بار به غذا سر بزنیم و با ملاقه از آب موجود در قابلمه روی گردن بریزیم تا خشک نشود. در یک ساعت پایانی که گردن تقریبا پخته است می توانیم نمک غذا را اندازه کنیم.

مرحله ششم

توجه داشته باشید که گردن باید با آب کم پخته شود تا خوشمزگی اش حفظ شود، در صورتی که احساس کردیم آب موجودر در قابلمه کم است می توانیم به مروز یک لیوان دیگر آب جوش به قابلمه در بازه های زمانی مختلف اضافه کنیم.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج۴ پیمانه
باقالی۲ پیمانه
شوید خشک۱ پیمانه
کره۱۰۰ گرم
دارچین½ قاشق غذاخوری
نمک و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت باقالی پلو

مرحله اول

برای تهیه باقالی پلو مجلسی ابتدا برنج را نسبت به نوع ان با آب ولرم می خیسانیم، سپس داخل یک قابلمه مناسب تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید، سپس باقالی ها را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

زمانی که باقالی ها را اضافه کنیم آب جوش چند لحظه از حالت جوشیدن خارج می شود و باید کمی صبر کنیم تا دوباره به نقطه جوش برسد. پس از اینکه آب مجددا شروع به جوشیدن کرد برنج خیسانده شده را به همراه ۲ قاشق غذاخوری نمک به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا برنج را کمی هم می زنیم تا به هم نچسبند، سپس صبر می کنیم تا برنج از حالت خاتمی خارج شود و کمی نرم شود، سپس آنرا داخل آبکش می ریزیم و با آب معمولی می شوییم تا نمک اضافی موجودر برنج شستشه شود.

مرحله چهارم

قابلمه ای که برای پخت باقالی پلو در نظر گرفته ایم را روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم، سپس به دلخواه برای ته دیگ از نان لواش یا سیب زمینی اسلایس شده استفاده می کنیم و در ته قابلمه می چینیم.

مرحله پنجم

حالا با یک لایه برنج روی ته دیگ را می پوشانیم، سپس کمی شوید خشک روی برنج می پاشیم و به همین ترتیب ادامه می دهیم تا شوید و برنج تمام شوند و قابلمه پر شود. حالا روی درب قابلمه دم کنی قرار می دهیم و حرارت را زیاد می کنیم.

مرحله ششم

پس از اینکه داخل قابلمه به خوبی بخار جمع شدف حرارت زیر قابلمه را کمی می کنیم و اجازه می دهیم باقالی پلو به مدت یک ساعت دم بکشد. پس از اینکه برنج دم کشید کره را با پودر دارچین مخلوط می کنیم و روی برنج می ریزیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 9 مرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/amirsalehi_gallery

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.