طرز تهیه باقالی پلو با مرغ خوشمزه و مجلسی زعفرانی برای ۴ نفر

طرز تهیه باقالی پلو با مرغ

طرز تهیه باقالی پلو با مرغ ریش ریش نی نی سایت سراشپز پاپیون برای 4 نفر با شوید تازه

باقالی پلو با مرغ مانند باقالی پلو با ماهیچه یکی از غذاهای مجلسی ایرانی است که بیشتر برای مجالس تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با وبسایت چی شی همراه باشید.

همچنین ببینید : طرز تهیه چلو گوشت زعفرانی مجلسی و خوشمزه به روش رستورانی

مواد لازم برای ۴ نفر
باقلا سبز۲ پیمانه
برنج۴ پیمانه
پیاز۲ عدد درشت
گوشت مرغ۴ تکه ران یا سینه
سیر۲ حبه
شوید تازه یا خشک۳ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت باقالی پلو با مرغ

مرحله اول

ابتدا پیازها را به صورت خلالی متوسط خرد می کنیم و به همراه کمی روغن در یک قابلمه مناسب تفت می دهیم تا سبک و طلایی شوند، سپس سیر را رنده کرده و به قابلمه اضافه می کنیم و در حدی که فقط عطر سیر بلند شود تفت می دهیم.

مرحله دوم

در مرحله بعدی تکه های مرغ را به قابلمه اضافه می کنیم و تمام قسمت های مرغ را به خوبی سرخ می کنیم. پس از اینکه مرغ را سرخ کردیم ۱ تا ۲ لیوان آب به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم مرغ با حرارت ملایم بپزد.

مرحله سوم

در این مرحله به سراغ اماده کردن باقالی پلو می رویم، برای این منظور برنج را نسبت به نوع ان می خیسانیم. سپس یک قابلمه حاوی آب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری نمک داخل آب می ریزیم و اجازه می دهیم آب درون قابلمه به جوش بیاید.

همچنین ببینید : طرز تهیه زرشک پلو با مرغ خوشمزه مرحله به مرحله برای ۴ نفر

مرحله چهارم

پس از اینکه آب جوش امد برنج را آبکشی می کنیم و می شوییم، سپس به قابلمه حاوی آب جوش اضافه می کنیم و نسبت به نوع برنج حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه زمان برای آماده شدن برنج نیاز است. برای تست اماده شدن برنج باید انرا زیر دندان یا بین دو انگشت تست کنیم.

مرحله پنجم

زمانی که اطراف برنج نرم شده و پخته بود و مغز آن سفت بود یعنی برنج ما آماده است و باید آنرا آبکشی کنیم. در ادامه باقالی ها را هم به مدت ۵ دقیقه در آب جوش می ریزیم و کف روی انرا می گیریم سپس آبکشی می کنیم و با برنج مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخل آن می ریزیم. برای ته دیگ به انتخاب خود از نان لواش یا سیب زمینی حلقه ای استفاده می کنیم، سپس روی ته دیگ را با مخلوط برنج و باقالا سبز پر می کنیم.

همچنین ببینید : طرز تهیه پلو شوید بندری خوشمزه با تن ماهی و شوید خشک

مرحله هفتم

روی هر لایه برنج مقداری شوید خشک یا شوید تازه ساطوری شده می ریزیم و به این ترتیب تمام برنج را داخل قابلمه می ریزیم. حالا روی درب قابلمه دم کنی قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت حدودا یک ساعت دم بکشد.

مرحله هشتم

در ۱۵ دقیقه پایانی پخت مرغ زعفران دم کرده را اضافه می کنیم و پس از اینکه برنج دم کشید به همراه مرغ زعفرانی سرو می کنیم. آب و پیازهای داخل قابلمه مرغ را نیز داخل یک کاسه کوچک می ریزیم و در کنار غذا سرو می کنیم.

نکات پخت باقالی پلو با مرغ

شفته شدن برنج

یکی از مشکلات رایج در تهیه باقالی پلو برای آشپزان مبتدی این است که برنج پس از پخت شفته و خمیر می شود. برای جلوگیری از این مشکل حتما برنج خود را نسبت به پلوی ساده کمی زنده تر آبکشی کنید تا در پایان برنجی دون دون و یکدست داشته باشید.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 6 تیر 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/melorin9213

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.