طرز تهیه دسر آب هویج بستنی خوشمزه و مجلسی برای مهمانی

طرز تهیه دسر آب هویج بستنی

دسر آب هویج بستنی , طرز تهیه دسر آب هویج بستنی

دسر آب هویج بستنی یکی از بهترین دسرهای فصل تابستان به حساب می آید. با توجه به خواص هویج که سرشار از ویتامین A و انتی اکسیدان است، این دسر مقوی و مفید است. نسبت به دسرهای دیگر خیلی راحت تر و سریعتر آماده می شود و با استفاده از قالب های زیبا دسر زیبا و خوشمزه ای به دست می آید. همچین در این دسر از پودر ژلاتین استفاده شده که سرشار از اسیدهای آمینه ضروری و مفید برای سلامتی بدن است. به همین دلیل این دسر علاوه بر زیبایی و ترکیب طعم فوق العاده ای که دارد، یک دسر مفید و سالم به شمار می آید، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم دسر هویج بستنی
آب هویج2 و ¼ لیوان
شکر5 قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین3 قاشق غذاخوری
آب سرد½ لیوان
بستنی سنتی یا وانیلی1 لیوان
خامه2 تا 3 قاشق غذاخوری

دستور تهیه دسر هویج و بستنی

مرحله اول

برای تهیه دسر آب هوی بستنی ابتدا هویج ها را خوب شسته و با استفاده از دستگاه آب میوه گیری، آب هویج ها را می گیریم. سپس از صافی خیلی ریز رد می کنیم تا کف و تفاله هایش گرفته شود و آب هویج صاف و یکدستی تهیه شود.

مرحله دوم

در این مرحله قالب مورد نظر را با مقداری خیلی کمی روغن مایع چرب کرده و یک دور نیز، زیر آب می گیریم، سپس به مدت 15 تا 20 دقیقه در فریزر قرار می دهیم. با اینکار دسر راحت تر از قالب جدا می شود و زمان خارج کردن دسر مشکلی پیش نمی آید.

مرحله سوم

حالا بستنی را از قبل در محیط خارج از یخچال و فریزر به مدت نیم تا یک ساعت قرار می دهیم تا آب شود و بستنی نرم و شلی به دست آید. پودر ژلاتین را با آب سرد مخلوط کرده و روی بار کتری در حال جوش قرار می دهیم تا کاملا حل شده و شفاف شود.

مرحله چهارم

پس از اینکه ژلاتین حل شد، شکر را به آن اضافه کرده و خوب هم می زنیم تا شکر نیز حل شود. بعد از حل شدن کامل شکر، آن را کنار می گذاریم تا از داغی بافتد و سرد شود. بستنی آب شده را به آب هویج اضافه می کنیم

مرحله پنجم

سپس خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شود. در ادامه خامه را طبق اندازه دستور، به مخلوط اضافه کرده و خوب هم می زنیم تا خامه به صورت کاملا ک دست، مخلوط شود و به صورت تکه ای در مواد باقی نماند.

مرحله ششم

در مرحله آخر، محلول ژلاتین و شکر سرد شده را به مخلوط بستنی و آب هویج و خامه اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم. در ادامه مواد بدست آمده را داخل قالبی که در مرحله اول در فریزر گذاشته بودیم می ریزیم.

مرحله هفتم

سپس به مدت بیش از 6 ساعت یا یک شب تا صبح داخل یخچال گذاشته تا ببندد. سپس در ظرف مورد نظر برگردانده و سرو می کنیم. برای تزیین می توان از خامه، بستنی یا شکلات های تزیینی کنار این دسر استفاده کرد.

مطالب پیشنهادی

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در یکشنبه 19 بهمن 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.