طرز تهیه کوکو سیب زمینی با گوشت چرخ کرده به روش شمالی

طرز تهیه کوکو سیب زمینی با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه کوکو سیب زمینی با گوشت چرخ کرده در فر

کوکو سیب زمینی با گوشت چرخ کرده یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. این کوکوی خوشمزه دقیقا شبیه به کوکو سیب زمینی معمولی می باشد، با این تفاوت که در تهیه این کوکو از گوشت چرخ کرده هم استفاده می شود. این کوکوی خوشمزه طعمی ما بین کوکو سیب زمینی و کتلت گوشت دارد و به همین دلیل می تواند یک گزینه مناسب برای کسانی که دنبال غذاهای جدید هستند باشد. اندازه گوشت استفاده شده در این کوکو اختیاری می باشد و در صورتی که به غذاهای تهیه شده با گوشت علاقمند هستید می توانید مقدار گوشت چرخ کرده را بیشتر در نظر بگیرید، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر
سیب زمینی4 عدد متوسط
گوشت چرخ کرده200 تا 300 گرم
تخم مرغ2 تا 3 عدد
پیاز1 عدد
آرد سوخاری1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت کوکو سیب زمینی با گوشت

مرحله اول

برای تهیه کوکو سیب زمینی خوشمزه با گوشت چرخ کرده ابتدا سیب زمینی ها را به همراه 2 تا 3 پیمانه آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا سیب زمینی ها بپزند.

مرحله دوم

پس از اینکه سیب زمینی ها به طور کامل پختند، آنها را از قابلمه خارج می کنیم و کمی صبر می کنیم تا خنک شوند، سپس پوست سیب زمینی ها را جدا می کنیم. در ادامه سیب زمینی ها را با رنده ریز رنده می کنیم.

مرحله سوم

حالا سیب زمینی رنده شده را به همراه گوشت چرخ کرده داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه پیاز را رنده می کنیم و آب اضافی آنرا به طور کامل می گیریم، سپس به کاسه حاوی گوشت و سیب زمینی اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله تخم مرغ و آرد سوخاری را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه می کنیم و با هم ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند. حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و در یخچال قرار می دهیم.

مرحله پنجم

پس از گذشت 30 دقیقه تا یک ساعت کاسه را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم. کمی صبر می کنیم تا روغن به خوبی داغ شود.

مرحله ششم

در این مرحله به اندازه یک نارنگی کوچک از مایه کوکو بر می داریم و آنرا به صورت گرد شکل می دهیم. در ادامه با کف دست کوکو را تخت می کنیم، سپس به آرامی درون روغن داغ قرار می دهیم تا سرخ شود.

مرحله هفتم

هر طرف کوکوها را با توجه به حرارت زیر تابه حدود 3 تا 5 دقیقه سرخ می کنیم تا کاملا طلایی شوند، سپس کوکوها را از روغن خارج می کنیم و روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان به طور کامل گرفته شود.

مرحله هشتم

پس از اینکه روغن اضافی کوکوها را گرفتیم، آنها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. در ادامه مقداری گوجه فرنگی و خیارشور هم خرد می کنیم در کنار کوکوها می چینیم، سپس به همراه نان تازه سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 18 دی 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.