طرز تهیه کوکو سیب زمینی زعفرانی خوشمزه به روش هتلی

طرز تهیه کوکو سیب زمینی زعفرانی

طرز تهیه کوکو سیب زمینی زعفرانی به روش رستورانی هتلی

کوکو سیب زمینی زعفرانی یکی از غذاهای خوشمزه و بسیار پر طرفدار بین المللی است که معمولا در هتل ها سرو می شود. این کوکوی خوشمزه از نظر مواد شباهت زیادی به کوکو سیب زمینی معمولی دارد، البته تفاوت هایی هم بین این دو نوع کوکو وجود دارد. کوکو سیب زمینی زعفرانی علاوه بر اینکه دارای زعفران دم کرده می باشد، در تهیه آن از انواع سبزیجات معطر هم استفاده می شود که نوع سبزیجات سلیقه ای می باشد و می توانیم از سبزیجات مورد علاقه خود در تهیه این کوکو استفاده کنیم. این کوکوی خوشمزه به دلیل اینکه رنگ و طعم بسیار خوبی دارد به کوکوی سیب زمینی هتلی هم شهرت دارد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر
سیب زمینی4 عدد متوسط
تخم مرغ2 عدد
گشنیز1 قاشق غذاخوری
جعفری1 قاشق غذاخوری
نعناع1 قاشق غذاخوری
آرد نخودچی1 قاشق غذاخوری
پیاز1 عدد متوسط
زعفران دم کرده 4 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت کوکوی سیب زمینی زعفرانی

مرحله اول

برای تهیه کوکوی سیب زمینی زعفرانی خوشمزه ابتدا سیب زمینی ها را می شوییم، سپس به همراه 2 پیمانه آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا سیب زمینی ها سریعتر آبپز شوند.

مرحله دوم

پس از اینکه سیب زمینی ها به طور کامل پختند، به آرامی پوست آنها را جدا می کنیم، سپس سیب زمینی ها را با رنده ریز رنده می کنیم و داخل یک کاسه جادار و مناسب می ریزیم تا به طور کامل خنک شوند.

مرحله سوم

پس از اینکه سیب زمینی رنده شده به طور کامل خنک شد، تخم مرغ ها را به همراه زعفران دم کرده و مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه سبزیجات را به صورت ساطوری ریز خرد کرده و به کاسه می افزاییم.

مرحله چهارم

در این مرحله پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم، سپس با فشار دست آب اضافی اش را می گیریم و به دیگر مواد اضافه می کنیم. حالا مایه کوکو را با دست یا قاشق به خوبی مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شود.

مرحله پنجم

حالا در صورتی که مایه کوکو شل بود، آرد سوخاری را اضافه می کنیم و کمی مخلوط می کنیم تا مایه کوکو منسجم شود. ردر صورتی که زمان کافی داشته باشیم می توانیم به مایه کوکو کمی استراحت دهیم.

مرحله ششم

برای این منظور روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت 30 دقیقه تا یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. پس از گذشت این زمان مایه کوکو را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله هفتم

حالا کمی روغن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی داغ شود. در ادامه به اندازه یک گردو از مایه کوکو بر می داریم و با دست آنرا به صورت گرد یا بیضی شکل می دهیم، سپس داخل روغن داغ می اندازیم تا سرخ شود.

مرحله هشتم

پس از اینکه یک سمت کوکوها به خوبی سرخ شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز به خوبی سرخ شود. در صورتی که بخواهیم این کوکو را سبک هتلی درست کنیم باید مایه کوکو را به صورت یک جا داخل تابه بریزیم.

مرحله نهم

پس از اینکه یک سمتش سرخ شد آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش سرخ شود، سپس به صورت تکه های مربع شکل برش می زنیم. در پایان کوکوها را داخل ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه نان سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 29 آذر 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.