طرز تهیه میگو پفکی خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه میگو پفکی

طرز تهیه میگو پفکی رزا منتظمی با شیر با دلستر رستورانی جوادجوادی با سس مخصوص xvc jidi ld   t d

میگو پفکی یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود. این غذای فست فودی که طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد، شباهت زیادی به میگو سوخاری دارد، با این تفاوت که برای تهیه میگو سوخاری از پودر سوخاری استفاده می شود، اما برای تهیه میگو پفکی مانند جوجه چینی باید نوعی خمیر مخصوص تهیه کنیم. میگو پفکی را علاوه بر اینکه می توانیم به عنوان یک غذای کامل برای شام یا ناهار سرو کنیم، می توانیم از آن به عنوان یک پیش غذای شیک و مجلسی نیز اضافه کنیم که طعمی فوق العاده خوشمزه دارد، برای مشاهده این آموزش آشپزی فست فودی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر
میگو500 گرم
آب لیمو ترش2 قاشق غذاخوری
روغن زیتون4 قاشق غذاخوری
آرد سفید1 لیوان
آب گازدار1 لیوان
بکینگ پودر1 قاشق چایخوری
پودر سیر1 قاشق چایخوری
پاپریکا1 قاشق چایخوری
فلفل قرمز½ قاشق چایخوری
پودر تخم گشنیز1 قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
روغن مایعبه مقدار کافی

دستور پخت میگو پفکی

مرحله اول

برای تهیه میگو پفکی خوشمزه ابتدا میگوها را پاک می کنیم و رگ سیاه پشت بدن میگوها را خارج می کنیم. در ادامه میگوها را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس روغن زیتون را به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا با دست میگوها را زیر و رو می کنیم تا به وسیله روغن زیتون کاور شوند. حتما باید ابتدا میگوها را با روغن زیتون کاور کنیم، چون اضافه کردن آب لیمو ترش و نمک بدون کاور کردن میگوها باعث سفت شدن آنها می شوند.

مرحله سوم

پس از اینکه میگوها را با روغن زیتون کاور کردیم، آب لیمو ترش را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه می کنیم و کمی مواد را ترکیب می کنیم تا با هم یکدست شوند، در صورت تمایل می توانیم کمی زعفران نیز اضافه کنیم.

مرحله چهارم

حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت حداقل دو ساعت در یخچال قرار می دهیم تا میگوها طعم دار شود. پس از اینکه میگوها طعم دار شدند، آنها را از یخچال خارج کرده و به سراغ آماده کردن خمیر می رویم.

مرحله پنجم

برای تهیه خمیر ابتدا آب گازدار را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس آرد را کم کم اضافه می کنیم. در ادامه بکینگ پودر را به همراه پودر سیر، پاپریکا، فلفل قرمز، پودر تخم گشنیز  مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا مواد را به آرامی ترکیب می کنیم تا خمیری شبیه به فرنی به دست بیاید. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و به اندازه ای روغن داخل تابه اضافه می کنیم که میگوها هنگام سرخ شدن در روغن شناور باشند.

مرحله هفتم

حالا میگوهای طعم دار شده را داخل خمیر قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت یک دقیقه درون خمیر باقی بمانند، سپس از خمیر خارج کرده و داخل روغن داغ می اندازیم تا میگوها به طور کامل سرخ شوند.

مرحله هشتم

نکته مهم برای پفکی تر شدن میگوها این است که حتما باید اجازه دهیم روغن به طور کامل داغ شود، سپس میگوها را به روغن اضافه کنیم. در ادامه میگوهای پفکی را از روغن خارج کرده و درون توری فلزی قرار می دهیم.

مرحله نهم

در صورتی که توری فلزی نداشتیم، می توانیم از دستمال حوله ای برای گرفتن روغن اضافی میگوها استفاده کنیم. در ادامه میگوهای پفکی را داخل ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

نکات تهیه میگو پفکی

سس مناسب

در کنار میگو پفکی می توانیم از انواع سس های بین المللی استفاده کنیم، که معمول ترین سس در کنار این غذا سس های تارتار و کچاپ می باشند. برای تهیه سس کچاپ و سس تارتار در منزل توصیه می کنیم مطالب زیر را مشاهده نمایید.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 22 آذر 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.