طرز تهیه مندی گوشت خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه مندی گوشت

طرز تهیه غذای مندی گوشت در تهران غذای فلسطینی ادویه مندی  lknd   aj

مندی گوشت یکی از انواع غذاهای خوشمزه عربی است که با دستورهای متنوعی پخته می شود. این غذای خوشمزه یکی از معروف ترین غذاهای عربی است که می توانیم به سلیقه خود آنرا با گوشت یا مرغ درست کنیم، برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مندی گوشت در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۳ نفر
برنج۳ پیمانه
پیاز۲ عدد بزرگ
ماهیچه گوسفندی۲ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد
آب جوش۳ پیمانه
دارچین۱ قاشق چایخوری
پودر هل و میخکبه مقدار کافی
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه مندی گوشت

مرحله اول

برای تهیه مندی گوشت خوشمزه ابتدا ماهیچه ها را با زعفران دم کرده، دارچین و فلفل سیاه طعم دار می کنیم، سپس پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه کمی روغن داخل یک قابلمه مناسب تف می دهیم تا پیاز طلایی شود.

مرحله دوم

در این مرحله مقداری پودر هل، میخک، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا عطر ادویه های بلند شود. در ادامه گوجه فرنگی ها را به صورت ریز خرد می کنیم و به همراه پیاز چند دقیقه تفت می دهیم.

مرحله سوم

حالا برنج را که از قبل خیسانده ایم اضافه می کنیم و تا ۱بند انگشت بالاتر از سطح برنج آب جوش اضافه می کنیم، سپس روی درب قابلمه را با فویل آلومینیومی می پوشانیم و روی فویل با چنگال چند سوراخ ایجاد می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله فر را با دمای ۲۴۰ درجه سانتی گرارد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس ماهیچه های طعم دار شده را روی فویل آلومینیومی قرار می دهیم و روی آنها را نیز با یک فوبل آلومینیومی دیگر می پوشانیم.

مرحله پنجم

حالا اطراف فویل آلومینیومی را با دست به خوبی محکم می کنیم تا بخار آن خارج نشود، سپس به مدت ۲ ساعت درون فر قرار می دهیم. پس از اینکه پخت ماهیچه و برنج به پایان رسید قابلمه را از فر خارج می کنیم و ماهیچه را روی برنج قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا یک عدد ذغال روشن را درون یک ظرف کوچک قرار می دهیم، سپس درون قابلمه قرار می دهیم. در ادامه چند قطره روغن روی ذغال می ریزیم و درب قابلمه را می گذاریم تا غذا طعم دودی بگیرد، سپس ذغال را خارج کرده و مندی را سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 24 خرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.