طرز تهیه پیتزا آمریکایی خانگی خوشمزه با خمیر پیتزای امریکایی

طرز تهیه پیتزا آمریکایی

طرز تهیه پیتزا آمریکایی خوشمزه با گوشت قارچ فلفل دلمه ای خانگی

پیتزا اصالتا مربوط به کشور ایتالیا است که از آن جا به بقیه کشور ها اورده شده است. درابتدا و پیتزای اصیل از خمیر و گوجه یا سس گوجه فرنگی و پینر پیتزا تشکیل شده بود که بر اساس سلیقه هر کشوری، مواد روی آن متفاوت شد. یکی از انواع این پیتزاها، پیتزای آمریکایی است. این پیتزا دارای نان حجیم تر نسبت به پیتزاهای دیگر است. مواد روی آن هم عبارتند از مواد گوشتی و فراورده های گوشتی مانند سوسیس یا کالباس همراه با سبزیجات مختلف. در این دستور خمیر پیتزای امریکایی بیان شده است.

مواد لازم خمیر پیتزا
آرد سفید۳ پیمانه
آب۱ پیمانه
روغن۱٫۵ قاشق غذاخوری
مایه خمیر فوری۱ قاشق غذاخوری
نمک½ قاشق غذاخوری
شکر½ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۱ و ¼ قاشق چایخوری
مواد لازم پیتزا
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
قارچ۱۵۰ گرم
فلفل دلمه ای۱ عدد
پیاز۱ عدد
ذرت۱ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا۱۵۰ گرم
پنیر چدار۱ قاشق غذاخوری
سس کچاپ۱ قاشق غذاخوری
سس فرانسوی۱ قاشق غذاخوری
سس سیر۱ قاشق غذاخوری
سس خردل۱ قاشق غذاخوری

دستور پخت پیتزا آمریکایی

مرحله اول

برای تهیه پیتزا و خمیر پیتزای حرفه ای به روش امریکایی در ابتدای کار یک کاسه برداشته و مایه خمیر و شکر و بکینگ پودر و روغن و نمک را با آب ولرم مخلوط می کنیم. به مدت ۱۵ دقیقه می گذاریم تا کف کند. نصف میزان آرد، آب اضافه می کنیم.

مرحله دوم

سپس آرد را به مواد کم کم اضافه می کنیم و ترکیب می کنیم تا خمیر یک دستی بوجود آید. خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه ورز می دهیم. سپس درون یک کاسه که از قبل چرب کرده ایم، قرار می دهیم. روی آن را با سلفون می بندیم.

مرحله سوم

در این مرحله خمیر را به مدت نیم ساعت در جای گرم قرار می دهیم تا به عمل آید. در ادامه سینی یا قالب مورد نظر را چرب می کنیم. سپس خمیر را داخل آن پهن می کنیم. سپس روی آن را با پارچه می پوشانیم تا مجددا حجم بگیرد.

مرحله چهارم

سپس با چنگال خمیر را سوراخ سوراخ می کنیم که در فر پف نکند. در فری که از قبل گرم شده است به مدت ۵ دقیقه قرار می دهیم تا خمیر نیم پز شود. بعد از ۵ دقیقه آن را از فر خارج می کنیم. سپس صبر می کنیم از داغی بیفتد و خنک شود.

مرحله پنجم

در این مرحله سس کچاپ و سس سیر و خردل و فرانسوی و سس سفید را به نسبت مساوی با هم مخلوط می کنیم و روی خمیر می مالیم. سپس کمی پنیر پیتزا روی آن می ریزیم. یک تابه بر می داریم و روی حرارت می گذاریم.

مرحله ششم

در این مرحله پیاز را به صورت خلالی متوسط خرد می کنیم، سپس در روغن سرخ می کنیم تا کاملا طلایی شود. در ادامه گوشت چرخ کرده را به آن اضافه می کنیم و همراه با نمک و فلفل و زردچوبه تفت می دهیم و کنار می گذاریم.

مرحله هفتم

کمی مایع گوشتی و کالباس یا سوسیس خرد شده را روی پیتزا می ریزیم. سپس قارچ های ورقه ای خرد شده را روی پیتزا می چینیم. در صورت تمایل فلفل دلمه ای و زیتون و ذرت نیز روی پیتزا می ریزیم. پنیر چدار ورقه ای را روی آن می گذاریم.

مرحله هشتم

در این مرحله با اسپری آب سطح پیتزا را به صورت یکدست مرطوب می کنیم و در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت ۲۰ دقیقه قرار می دهیم تا پنیر ها آب و طلایی شود. سپس در ظرف مناسب سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 10 اسفند 1399
مطالب مرتبط
طرز تهیه آلبالو پلو شیرازی خوشمزه و مجلسی با گوشت و مرغ

طرز تهیه آلبالو پلو شیرازی خوشمزه و مجلسی با گوشت و مرغ

طرز تهیه آلبالو پلو آلبالو پلو یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که در شهرهای مختلف کشور با روش های تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در …

طرز تهیه خوراک گوشت و لوبیا خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه خوراک گوشت و لوبیا خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه خوراک گوشت و لوبیا خوراک گوشت و لوبیا، یک خوراک بسیار خوشمزه و کامل است که از ترکیب لوبیا و گوشت چرخ کرده تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل …

طرز تهیه طاجین مرغ خوشمزه و مخصوص به روش مراکشی

طرز تهیه طاجین مرغ خوشمزه و مخصوص به روش مراکشی

طرز تهیه طاجین مرغ طاجین(Tagine) نوعی غذای محبوب در کشورهای شمال آفریقا، بویژه مراکش است.کلمه طاجین که از واژه تابه در زبان فارسی مشتق شده و نام ظرف و غذای مخصوص این …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.