طرز تهیه خوراک گوجه بادمجان ساده و خوشمزه بدون گوشت

طرز تهیه خوراک گوجه بادمجان

خوراک گوجه بادمجان , طرز تهیه خوراک بادمجان و گوجه و سیب زمینی با رب طرز تهیه گوجه بادمجان بدون گوشت

خوراک گوجه بادمجان یکی از غذاهای لذیذ گیاهی است و سرشار از ویتامین است. خوراک بادمجان را می ‌توان با روش های متفاوت و انواع گوشت تهیه کرد که هر نوع آن برای عاشقان بادمجان دلچسب و خوشمزه است. شاید بتوان گفت که خوراک گوجه بادمجان گیاهی یکی از راحت ترین خوراک هایی است که می‌ توان با بادمجان تهیه کرد که هم می ‌توان با نان و هم با برنج به عنوان خورش، آن را سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک گوجه بادمجان در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم خوراک گوجه بادمجان
بادمجان متوسط۴ عدد
کدو۴ عدد
گوجه فرنگی بزرگ۲ عدد
سیب زمینی۱ عدد
پیاز متوسط۱ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذا خوری
نمک و زردچوبهبه میزان لازم
آب۱ استکان

طرز تهیه خوراک گوجه بادمجان

مرحله اول

برای تهیه خوراک خوشمزه و مخصوص با گوجه فرنگی و بادمجان در ابتدای کار، کدو و بادمجان ها را شسته و پوست می کنیم. سپس به صورت لایه لابه برش می زنیم و بدون اینکه روغن بریزیم کمی روی حرارت قرار می ‌دهیم تا آب آنها خشک شود.

مرحله دوم

با این روش اصلاً روغن به خود نمی‌ گیرند. از تابه در می آوریم. درون تابه کمی روغن می ریزیم و کدو را درون آن سرخ می کنیم. کدو باید با شعله کم سرخ شود. بعد از سرخ شدن کدو ها، بادمجان ها را هم سرخ می کنیم.

مرحله سوم

پیاز را شسته و پوست می کنیم و به صورت نگینی خرد می کنیم. درون تابه با کمی روغن پیاز ها را تفت می ‌دهیم. سیب زمینی ها را شسته و پوست می کنیم و به صورت نگینی خرد می کنیم. بعد سیب ‌زمینی ‌های خرد شده را هم به پیاز ها اضافه می ‌کنیم و تفت می ‌دهیم.

مرحله چهارم

سپس زردچوبه اضافه می‌ کنیم. گوجه فرنگی ها را هم خرده کرده و اضافه می ‌کنیم و تفت می ‌دهیم. بعد رب گوجه فرنگی و نمک را اضافه می ‌کنیم. سپس یک استکان آب را اضافه کرده و درب قابلمه را می‌ گذاریم تا بجوشد. بعد از این که جوش آمد، کدو و بادمجان ها را داخل قابلمه می ‌چینیم.

مرحله پنجم

درب قابلمه را می‌ گذاریم و بعد از یک ساعت که با شعله کم پخت، آماده است. میزان آب را خیلی کم می ‌ریزیم تا خوراک مزه آب به خودش نگیرد و با بخار و آب گوجه فرنگی پخته شود. مدت زمان پخت این خوراک یک ساعت می ‌باشد.

مرحله ششم

توجه داشته باشید که اگر خوراک بعد از یک ساعت آبکی بود، درب قابلمه را باز یا نیم لا می‌ گذاریم تا آب آن کشیده شود. این خوراک با سیر هم فوق ‌العاده می ‌شود. بسته به ذائقه می توان دو حبه سیر همراه سیب زمینی به خوراک اضافه کرد.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 18 مرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.