طرز تهیه بوقلمون کامل مجلسی و خوشمزه در فر مخصوص عید

طرز تهیه بوقلمون درسته

طرز تهیه بوقلمون سرخ شده کبابی شکم پر ادویه مخصوص پخت بوقلمون درسته در قابلمه شب عید کریسمس کامل جواد جوادی

بوقلمون سوخاری کامل یکی از غذاهای مجلسی و خوشمزه است که با روش های متنوعی طبخ می شود، برای مشاهده این دستور آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

همچنین ببینید : آموزش کامل طرز تهیه مرغ بریان خوشمزه و مجلسی به روش بیرونی

مواد لازم بوقلمون کامل
بوقلمون۱ عدد
پیاز۳ عدد متوسط
هویج۳ عدد درشت
فلفل دلمه ای۲ عدد
سیب زمینی۳ عدد
سیر۳ حبه
روغن زیتون۳ قاشق چایخوری
آویشن۴ شاخه
ذرت کامل۱ عدد
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری غلیظ
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
فلفل قرمزبه مقدار کافی

دستور پخت بوقلمون در فر

مرحله اول

ابتدا بوقلمون را تمیز می کنیم و شکم انرا کاملا خالی می کنیم، سپس آنرا می شوییم. توجه داشته باشید که به هیچ وجه نباید پوست بوقلمون را جدا کنید. معمولا روی پوست بوقلمون پرهای ریز وجود دارد که باید قبل از پخت از بین بروند.

مرحله دوم

برای این منظور پرهای ریز باقیمانده روی پوست بوقلمون را با حرارت شعله گاز می سوزانیم. در ادامه پیازها را خرد می کنیم، سپس به همراه زعفران دم کرده، سیر رنده شده، روغن زیتون، نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز در یک کاسه مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

برای اینکه بوقلمون شما خوشرنگ شود حتما از زعفران بسیار غلیظ استفاده کنید. حالا مواد داخل کاسه را با دست روی بدن بوقلمون ماساژ می دهیم، تمام قسمت های داخلی و بیرونی بدن بوقلمون را باید با این مواد ماساژ دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله بوقلمون را به همراه مخلوط پیاز داخل یک ظرف مناسب قرار می دهیم و روی ظرف را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۱۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا گوشت بوقلمون استراحت کند. پساز ۱۲ ساعت بوقلمون را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله پنجم

داخل سینی فر ۳ لیوان آب می ریزیم و فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود. حالا مواد مرینت (مخلوط پیاز) را از روی گوشت بوقلمون جدا می کنیم و آنرا داخل سینی فر قرار می دهیم، سپس درون فر می گذاریم تا بپزد.

مرحله ششم

زمان پخت بوقلمون حداقل ۵ و حداکثر ۷ ساعت است پس برای پخت سریعتر آن عجله نکنید. حالا در یک کاسه مناسب مقداری کره و زعفران مخلوط می کنیم و هر ۴۵ دقیقه تا یک ساعت روی بوقلمون می مالیم تا گوشت بوقلمون لذیذتر شود.

مرحله هفتم

در ساعت اخر پخت بوقلمون هویج، ذرت، فلفل دلمه ای و سیب زمینی را به صورت درشت خرد می کنیم و داخل سینی فر قرار می دهیم تا با بوقلمون بپزند. در اخر بوقلمون بریان را داخل ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و با سبزیجات پخته شده سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 6 خرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/fereshte.ghorbanii

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.