طرز تهیه آلو تیکا یا آلو تیکی، کتلت سیب زمینی به روش هندی

طرز تهیه آلو تیکا

آلو تیکا , طرز تهیه آلو تیکا , دستور پخت آلو تیکا

آلو تیکا نوعی غذای خوشمزه اصیل هندی است که مربوط به شمال هندوستان است که با سیب زمینی آب پز و ادویه جات مختلف تهیه می شود. این غذا مشابه کتلت است که در دکه ها و فروشگاه های غذای هندی به راحتی یافت می شود. آلو در زبان هندی به معنی سیب زمینی و تیکا به معنی کتلت کوچک با کروکت است . این غذا را می توان در کنار گوجه و خیار شور و انواع نان دلخواه سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آلو تیکا در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم آلو تیکا
سیب زمینی متوسط۴ عدد
آرد برنج۳ تا ۴ قاشق غذا خوری
جعفری و گشنیز تازهاز هر کدام ۱ قاشق غذا خوری خرد شده
فلفل سبز تندبه مقدار دلخواه
نمکبه مقدار لازم
پودر سیر۱ قاشق مربا خوری
پیازچه تازه یا خشککمی

طرز تهیه آلو تیکا

مرحله اول

برای تهیه این غذای هندی خوشمزه در ابتدای کار، سیب زمینی ها را به خوبی شسته و درون یک قابلمه می ریزیم. روی آن را آب می ریزیم به طوری که روی سیب زمینی ها را بپوشاند. سپس روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش آید.

مرحله دوم

حدودا ۲۰ تا ۳۰ دقیقه صبر می کنیم تا سیب زمینی ها پخته شود. وقتی که سیب زمینی ها پخت، آن را پوست می کنیم و له می کنیم. آرد برنج و جعفری خرد شده و گشنیز خرد شده و نمک و پودر سیر و پیازچه را اضافه کرده و با دست ورز می دهیم تا یکدست با هم مخلوط شود.

مرحله سوم

فلفل سبز تند اضافه می کنیم. غذاهای هندی کمی تند است. می توان بر اساس ذائقه میزان تندی آن را کم یا زیاد کرد. مواد را به خوبی ورز می دهیم تا به شکل خمیر در آّید. سپس نیم ساعت به آن استراحت می دهیم تا مزه ها به خورد هم برود.

مرحله چهارم

یک تابه را کمی روغن ریخته و روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. مواد را با دست شکل می دهیم و در روغن سرخ می کنیم. سایز آلو تیکا از کتلت کمی کوچک تر است. سپس در کنار برش های گوجه و خیار شور و انواع سبزی های دلخواه سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 23 مرداد 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه سوپ سرماخوردگی کودک برای کودکان 6 ماه به بالا

طرز تهیه سوپ سرماخوردگی کودک برای کودکان 6 ماه به بالا

طرز تهیه سوپ سرماخوردگی کودک از بیماری های شایع در زمستان، سرما خوردگی و انفولانزا است. یکی از بهترین غذاهایی که برای این دوران مناسب است، سوپ است. بسته به این که …

طرز تهیه کتلت سبزیجات رژیمی خوشمزه و مخصوص خانگی

طرز تهیه کتلت سبزیجات رژیمی خوشمزه و مخصوص خانگی

طرز تهیه کتلت سبزیجات کتلت یکی از انواع کوکو ها است که یکی از غذاهای رایج ایراین به حساب می آید. کتلت سبزیجات فقط از سبزیجات پخته و خام استفاده می شود. …

طرز تهیه ایچلی کوفته خوشمزه به روش سنتی ترکیه

طرز تهیه ایچلی کوفته خوشمزه به روش سنتی ترکیه

طرز تهیه ایچلی کوفته ایچلی کوفته یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه کشور ترکیه است که با ترکیبات متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.