طرز تهیه شوید واویشکا غذای خوشمزه و ساده به روش گیلانی

طرز تهیه شوید واویشکا

طرز تهیه شوید واویشکا , دستور پخت شوید واویشکا گیلانی

شوید واویشکا یک خوراک بسیار خوشمزه محلی گیلانی و رشتی است که بسیار خوشمزه و در عین حال ساده است و سریع آماده می شود. برای این خوراک، از تکه های کوچک مرغ و شوید و تخم مرغ استفاده می شود. این خوراک به دلیل وجود شوید طعم وعطر فوق العاده ای دارد. این خوراک ظاهر زیبایی دارد و بسیار خوشمزه و مقوی است. این خوراک را می توان با نان یا در کنار کته و چلو سرو کرد. برای مشاهده آموزش طرز تهیه شوید واویشکا در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۴۰۰ گرم
نمک و زردچوبهبه مقدار لازم
رب گوجه۱ قاشق غذا خوری
شوید۳ قاشق غذا خوری
تخم مرغ۳ عدد

طرز تهیه شوید واویشکا

مرحله اول

برای تهیه واویشکای خوشمزه با شوید در ابتدای کار، سینه های مرغ را به قطعات کوچک خرد می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب برداشته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس کمی روغن درون قابلمه ریخته و می گذاریم تا داغ شود.

مرحله دوم

سپس سینه های مرغ را به آن اضافه کرده و کمی تفت می دهیم. سپس نمک و زردچوبه را اضافه می کنیم و با کمی آب می گذاریم بپزد. در ادامه وقتی که مرغ پخته شد و آب آن تبخیر شد، از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم.

مرحله سوم

در این مرحله اگر مرغ آب داشت، مرغ ها را از آب خارج می کنیم. یک تابه برداشته و کمی روغن درون آن می ریزیم. مرغ ها را به تابه اضافه کرده و سرخ می کنیم. سپس شوید و نمک و فلفل را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم که تمام مواد به شوید و رب گوجه فرنگی آغشته شود. سپس تخم مرغ ها را درون یک کاسه می شکنیم و با چنگال مخلوط می کنیم تا از لختگی خارج شود.

مرحله پنجم

سپس تخم مرغ ها را به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا تخم مرغ ها ببندد. وقتی تخم مرغ ها پخته شد، غذا را درون یک ظرف مناسب سرو می ریزیم و آن را در کنار برنج پخته یا نان سرو می کنیم. این غذا سریع آماده می شود و بسیار خوشمزه است.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 4 اردیبهشت 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.