طرز تهیه تن ماهی خانگی خوشمزه به روش بازاری

طرز تهیه تن ماهی خانگی

طرز تهیه تن ماهی خانگی نی نی سایت طرز تهیه تن ماهی در شیشه فیلم طرز تهیه تن ماهی در خانه

تن ماهی خانگی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و اصیل است که بین مردمان ایران طرفدارهای زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تن ماهی خانگی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ماهی هوور۴۰۰ گرم
روغن زیتون⅓ لیوان
آب½ لیوان
آب لیمو ترش تازه۱ عدد
فلفل سبز۱ عدد
نمک و فلفل قرمزبه مقدار کافی

طرز تهیه تن ماهی خانگی

مرحله اول

برای تهیه تن ماهی خانگی خوشمزه در ابتدای کار ماهی های هوور را می شوییم، سپس به همراه آب، روغن زیتون، آب لیمو ترش تازه، فلفل سبز و مقداری نمک و فلفل قرمز درون زودپز می ریزیم و درب آنرا می بندیم.

مرحله دوم

حالا زودپز را روی حرارت ملایم گذاشته و اجازه می دهیم ماهی هوور به مدت ۳۰ دقیقه درون زودپز کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان درب زودپز را باز کرده و پوست ماهی را به راحتی از آن جدا می کنیم.

مرحله سوم

لازم به ذکر است بدانید پوست ماهی هوور را می توانید قبل از پخت جدا کرده، سپس آنرا درون زودپز قرار دهید‌. اما برای سهولت کار می توانید پوست ماهی را پس از به خوبی پخته شدن به راحتی جدا کنید.

مرحله چهارم

پس از گذشت ۳۰ دقیقه درب زودپز را باز کرده و زمانی که آب درون زودپز کاملا کشیده نشده بود، اجازه می دهیم زودپز روی حرارت بماند تا آب اضافی کاملا تبخیر شود، سپس ماهی درون روغن به خوبی سرخ شود.

مرحله پنجم

زمانی که ماهی کمی سرخ شد، آنرا با کفگیر کمی می کوبیم تا بافت آن باز شده و لایه لایه شود. در نهایت تن ماهی خانگی را به همراه شوید پلو، سالاد شیرازی و سیب‌ زمینی سرخ‌ کرده سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 2 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.