طرز تهیه پودینگ مرغ و سبزیجات خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه پودینگ مرغ و سبزیجات

طرز تهیه پودینگ مرغ و سبزیجات , دستور پخت پودینگ مرغ خوشمزه

پودینگ سبزیجات و مرغ، یک غذای گوشتی و خمیری است که در فر تهیه می شود. این غذا با مرغ ریش ریش شده و سوسیس و سبزیجات مختلف تهیه می شود. که با استفاده از ساده ترین مواد موجود در منزل یک خمیر سبک بدست می آید و مواد گوشتی در بین خمیر قرار می گیرد. روی آن را با پنیر پیتزا می پوشانند. این غذا را می توان به عنوان یک پیش غذای شیک و خوشمزه در مهمانی ها سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پودینگ مرغ و سبزیجات در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۶ نفر
تخم مرغ۲ عدد
روغن مایع۵ قاشق غذا خوری
آردنصف لیولان
ماست۵ قاشق غذا خوری
بکینگ پودر۱ قاشق مربا خوری
نمک۱ قاشق چای خوری
مواد میانی
سوسیس نگینی شده۱ لیوان
مرغ پخته و ریش شده۱ لیوان
سیب زمینی نیم پز و نگینی شده۱ لیوان
گوجه فرنگی نگینی شده۲ عدد متوسط
پنیر پیتزابه مقدار دلخواه
آویشن و فلفل قرمز و سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه پودینگ مرغ و سبزیجات

مرحله اول

برای تهیه پودینگ خوشمزه با مرغ و سبزیجات در ابتدای کار؛ مرغ را با پیاز و ادویه درون یک قابلمه می ریزیم و با کمی آب روی حرارت قرار می دهیم تا مرغ پخته شود. سپس آن را ریش ریش می کنیم. سیب زمینی ها را شسته و پوست می کنیم.

مرحله دوم

سپس به صورت نگینی خرد می کنیم. در ادامه درون آب جوش می ریزیم تا نیم پز شود. سپس آبکش کرده و کنار می گذاریم. گوجه فرنگی ها را هم به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. از هر نوع سوسیسی می توان استفاده کرد.

مرحله سوم

در این مرحله سوسیس را هم به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم. در این مرحله پودینگ را تهیه می کنیم. برای این کار، یک کاسه برداشته و تخم مرغ ها را با نمک درون کاسه می ریزیم و با همزن دستی آن را مخلوط می کنیم تا یک دست شود.

مرحله چهارم

سپس روغن و ماست را اضافه کرده و دوباره هم می زنیم تا به خوبی یکدست شوند. در نهایت، آرد و بکینگ پودر را با هم الک کرده و به مواد اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا یکدست شود. ظرف مورد را برداشته و کمی آن را چرب می کنیم.

مرحله پنجم

نصف مواد پودینگ را کف آن می ریزیم و صاف می کنیم. سپس همه موادی که در مرحله اول و دوم تهیه کرده ایم را به غیر از گوجه، با هم مخلوط کرده و روی پودینگ می ریزیم. سپس روی آن را پنیر پیتزا می پاشیم. گوجه ها را که خرد کردیم روی پنیر می چینیم.

مرحله ششم

سپس مابقی مواد پودینگ را روی آن می ریزیم. فر را از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم. ظرف پودینگ را درون فر قرار داده و به مدت ۱ ساعت زمان می دهیم تا بپزد و طلایی شود. سپس از فر بیرون آورده و آن را سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 7 تیر 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه کباب فلفلی خوشمزه و مجلسی به روش سنتی مشهدی

طرز تهیه کباب فلفلی خوشمزه و مجلسی به روش سنتی مشهدی

طرز تهیه کباب فلفلی کباب فلفلی یکی از انواع کباب های ساده و خانگی ایرانی است که با دستورها و مواد متنوعی تهیه می شود. این کباب خوشمزه یکی از کباب های …

طرز تهیه پیتزا قارچ خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه پیتزا قارچ خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه پیتزا قارچ پیتزا یکی از غذاهای اصیل ایتالیایی است. این غذا ابتدا به صورت ساده و با خمیر و سس گوجه و پنیر پیتزا طبخ می شده است. به مرور، …

طرز تهیه حلوای دارچینی خوشمزه و مخصوص به روش جهرمی

طرز تهیه حلوای دارچینی خوشمزه و مخصوص به روش جهرمی

طرز تهیه حلوای دارچینی حلوا یکی از دسر های قدیمی و سنتی ایرانی است. این دسر بیشتر برای افطار ماه رمضان و در مجالس عزاداری و محرم استفاده می شود. یکی از …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.