طرز تهیه پاکوره آرد خوشمزه و ساده به روش سنتی جنوبی

طرز تهیه پاکوره آرد

طرز تهیه پاکوره آرد ساده و خوشمزه

پاکورا یا پاکوره یک نوع غذایی سنتی هندی محسوب می شود. این غذا مشابه کوکو ولی بدون تخم مرغ و با ادویه های بیشتر طبخ می شود. پاکورا آرد از ترکیب ارد گندم و برنج درکنار سبزیجات مختلف تشکیل شده که همراه با پیاز و ادویه های مختلف ترکیب و در روغن سرخ یا در هوا پز پخته می شود. این غذا را می توان به عنوان میان وعده و عصرانه یا همراه با نان به عنوان وعده اصلی استفاده کرد. همچنین می توان با استفاده از گوجه گیلاسی و زیتون توپک های پاکوره را تزیین نمود و در مهمانی ها و مجالس به عنوان فینگر فود سرو کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاکوره آرد در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آرد برنج۲ قاشق غذا خوری
آرد سفید۱ لیوان
ماستنصف لیوان
بکینگ پودر۱ قاشق چای خوری
فلفل سیاهنصف قاشق چای خوری
پودر تخم گشنیز و فلفل قرمزبه مقدار لازم
آویشن و پودر زنجبیل و پاپریکابه مقدار لازم
نمک۱ قاشق مربا خوری
آبیک سوم لیوان
پیاز قرمز۱ عدد متوسط
فلفل دلمه اینصف یک عدد
سیردو حبه
گشنیز خرد شدهنصف لیوان

طرز تهیه پاکوره آرد

مرحله اول

برای تهیه پاکوره خوشمزه و فوری با آرد در ابتدای کار، سیر را رنده کرده و با گشنیز خرد شده درون یک کاسه می ریزیم. در ادامه فلفل دلمه ای و پیاز قرمز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به دیگر سبزیجات اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله در یک کاسه دیگر آرد برنج و آرد گندم را با هم مخلوط کرده و دو مرتبه الک می کنیم تا کاملا صاف و یکدست شوند. در ادامه ماست را به همراه بکینگ پودر و آب اضافه می کنیم و با هم مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

مرحله سوم

سپس ادویه ها و نمک را اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا یک خمیر نسبتا شل و یکدستی ایجاد شود. سبزیجات را به آن اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم. یک تابه را با روغن روی حرارت قرار می دهیم تا روغن داغ شود.

مرحله چهارم

در مرحله پایانی از پاکوره به صورت قاشقی برداشته و در روغن سرخ می کنیم وقتی کامل برشته و سرخ شد روی حوله کاغذی قرار می دهیم تا روغن آن گرفته شود. سپس با انواع سس به دلخواه در یک ظرف مناسب سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 12 خرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.