طرز تهیه همبرگر با عدس و قارچ خوشمزه مناسب گیاهخواران

طرز تهیه همبرگر با عدس و قارچ

طرز تهیه همبرگر با عدس و قارچ , دستور پخت همبرگر با عدس و قارچ

برگر گونه‌ای ساندویچ است که شامل یک برگ گوشت چرخ‌کرده است که در میان یک نان گردِ میان بریده قرار می‌گیرد. گوشت برگر بیشتر گوشت گاو است و ممکن است بصورت کبابی درست شود یا سرخ شود. گیاهخوار بودن بهانه خوبی برای کنار گذاشتن برگر نیست. اگر یک برگر دوست واقعی باشید، حتما می‌دانید که قرار نیست این ساندویچ‌های خوشمزه و هوس برانگیز تنها با گوشت آماده شوند. می‌توان با عدس و قارچ یا انواع لوبیا هم برگر درست کرد ویک وعده غذای هیجان‌انگیز را در زمان کوتاهی آماده کرد. برگر عدس و قارچ یکی از برگرهای گیاهی و خوشمزه است که مورد استقبال بچه‌ها هم هست. این برگر به دلیل وجود عدس از مقدار پروتئین زیادی برخوردار است. این برگر یکی از انواع برگرهای گیاهی است که بسیار خوشمزه و متفاوت است و برای افرادی که رژیم غذایی خاصی دارند یا گیاه خوار هستند می توانند از این غذا استفاده کنند. برگر گیاهی را می شود با طعم گوشت، سبزیجات یا حتی زعفران میل کرد. برای این کار، می توان در تهیه آن از عصاره ها استفاده کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه همبرگر با عدس و قارچ در ادامه با چی شی همراه باشید.

مواد لازم همبرگر با عدس و قارچ
عدس پخته شده۲ پیمانه
قارچ بزرگ۲ عدد
سیر۲ حبه
پیاز متوسط۱ عدد
آرد برنج۲ قاشق غذا خوری
آرد نخودچی۲ قاشق غذا خوری
تخم مرغ۱ عدد
سبزیجات تازه خرد شده (جعفری و گشنیز و اسفناج)۱ پیمانه
سبزیجات خشک معطر مانند ریحان و پونهبه دلخواه
نمک و ادویه های طعم دار مانند فلفل و زردچوبه و پاپریکابه مقدار لازم

طرز تهیه همبرگر با عدس و قارچ

مرحله اول

برای تهیه همبرگر خوشمزه و گیاهی با قارچ و عدس ابتدا اگر عدس را خودمان می پزیم، آن را با آب کم و اضافه کردن کمی نمک و فلفل می پزیم. ضمن اینکه نباید آبی پس از پخت در ظرف بماند. همچنین نباید زیاد پخته و له شود.

مرحله دوم

اگر از کنسرو عدس استفاده می‌کنیم، آن را در آبکش می ریزیم و سپس با آب می شوییم و می گذاریم آب آن برود. سیر، پیاز و قارچ را خرد می‌کنیم و آب آنها را کاملاً با دستمال می گیریم و سبزیجات را کاملاً خشک می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله همه مواد از جمله عدس و سیر و پیاز و قارچ و سبزیجات خرد شده را درون غذا ساز می ریزیم و با هم خرد می کنیم تا کاملا یکدست و له شوند. توجه داشته باشید که احتیاجی نیست که مانند مایه کتلت و یا شامی یکنواخت شود.

مرحله چهارم

سپس آرد برنج و آرد نخودچی و ادویه ها و نمک و تخم مرغ را به آن اضافه می کنیم و دوباره خوب هم می زنیم. پس از آن، مخلوط به دست آمده را برای حداقل سه ساعت در یخچال نگه می داریم. تا استراحت کند و مزه دار شود.

مرحله پنجم

در این مرحله یک تابه مناسب را با مقدار کمی روغن مایع روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا روغن به خوبی داغ شود. پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، همبرگر ها را به آرامی درون روغن قرار می دهیم و دو طرفشان را حدود ۳ تا ۵ دقیقه سرخ می کنیم.

مرحله ششم

سپس با نانِ همبرگر تازه و مواد مورد علاقه مانند پیاز حلقه شده تفت داده در روغن، گوجه اسلایس شده، کاهو، خیار شور و قارچ ورقه ای سرخ شده با سس دلخواه سرو می کنیم. اضافه کردن پیاز و قارچی که برای مدت زمان کوتاهی تفت داده شده باشند در خوشمزه ای این برگر بسیار موثر است.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 12 تیر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.