طرز تهیه چلو قلوه گاه گوسفندی خوشمزه به روش سنتی جنوبی

طرز تهیه چلو قلوه گاه گوسفندی

طرز تهیه چلو قلوه گاه گوسفندی عربی جنوبی خوشمزه و مجلسی

چلو قلوه گاه یکی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهرهای جنوبی کشورمان می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت آموزشی چیشی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج۳ پیمانه
قلوه گاه گوسفندی۱ کیلوگرم
پیاز۲ عدد بزرگ
سیر۲ حبه
کرفس۱ ساقه
هویج۱ عدد متوسط
چوب دارچین۱ تکه
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت چلو قلوه گاه

مرحله اول

برای تهیه چلو قلوه گاه جنوبی ابتدا پیازها را به صورت خلالی خرد می کنیم و به همراه کمی روغن در یک قابلمه مناسب تفت می دهیم تا پیاز سبک شود، سپس سیر را با رنده ریز رنده می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

سیر را فقط در حدی تفت می دهیم که عطر آن بلند شود، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم و یک دقیقه دیگر مواد را تفت می دهیم تا با هم ترکیب شوند. در ادامه کرفس و هویج خرد شده را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله گوشت قلوه گاه را به قایبمه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا هر دو سمت گوشت سرخ شود و رنگش تغییر کند، سپس ۶ پیمانه آب جوش به همراه چوب دارچین را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم گوشت به طور کامل بپزد.

مرحله چهارم

پس از اینکه گوشت به طور کامل پخت آب آنرا صاف می کنیم، سپس داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه برنج را که از قبل خیسانده ایم به قابلمه اضافه می کنیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا آب موجو در قابلمه کشیده شود.

مرحله پنجم

در همین حین در یک قابلمه دیگر زعفران دم کرده را به همراه مقداری روغن مایع اضافه می کنیم، سپس گوشت پخته شده را داخل قابلمه می ریزیم. پس از اینکه آب موجود در قابلمه برنج به طور کامل کشیده شد، برنج را روی گوشت می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله درب قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم برنج به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت دم بکشد. در پایان برنج را درون قایبمه مخلوط می کنیم تا تمام برنج رنگ زعفرانی بگیرد، سپس به همراه گوشت قلوه گاه سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 8 شهریور 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/hiva_food_gallery

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.