طرز تهیه جوجه کباب تریاکی خوشمزه و مخصوص به روش ژاپنی

طرز تهیه جوجه کباب تریاکی

طرز تهیه جوجه کباب تریاکی ژاپنی خوشمزه xvc jidi i fhfh jvdh d

جوجه کباب تریاکی یکی از انواع کباب ها خوشمزه بین المللی است که اصالت آن متعلق به کشور ژاپن می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۸۰۰ گرم
سیر۱ حبه
پیاز۱ عدد بزرگ
عسل۱ قاشق غذاخوری
سرکه سفید۲ قاشق غذاخوری
سویا سس۲ قاشق غذاخوری
روغن مایع۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت جوجه کباب تریاکی

مرحله اول

برای تهیه جوجه کباب تریاکی ابتدا سینه های مرغ را مانند جوجه کباب به صورت مکعبی خرد می کنیم، سپس داخل یک کاسه جادار و مناسب می ریزیم. در ادامه سیر را با رنده ریز رنده می کنیم و به کاسه حاوی مرغ اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را به صورت خلالی درشت خرد می کنیم و به همراه عسل، سرکه سفید، سویا سس و مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه می کنیم و مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا گوشت مرغ طعم دار شود.

مرحله سوم

حالا روی درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت حداقل ۶ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا گوشت مرغ استراحت کند و طعم مواد را به خود بگیرد. پس از اینکه مرغ طعم دار شد، کاسه را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله منقل زغال را به صورت یکدست روشن می کنیم، سپس جوجه ها را به سیخ می کشیم و روی منقل می چینیم. در همین حین مواد مرینت را به جز پیاز به همراه ۲ قاشق غذاخوری روغن مایع داخل یک تابه مناسب تفت می دهیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه کمی غلیظ شد آنرا با قلمو روی جوجه های در حال کباب شدن می مالیم. جوجه های را به صورت متداوم روی منقل می چرخانیم تا به صورت یکدست کباب شوند. فقط باید به یک نکته در مورد سس تریاکی توجه داشته باشید.

مرحله ششم

سویا سس معمولا حاوی نمک زیادی است و به همین دلیل بهتر است به جوجه ها بیش از حد نمک نزنید که شور شوند. در پایان در کنار جوجه ها یک سیخ گوجه فرنگی هم کباب می کنیم و به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 6 شهریور 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/shur_o_shirin

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.