طرز تهیه آبلیمو طبیعی و گرفتن تلخی و جلوگیری از کپک زدن

طرز تهیه آبلیمو

طریقه نگهداری آبلیمو در فریزر جلوگیری از تلخ شدن آبلیمو گرفتن آب لیمو با آب میوه گیری با دست اب میوه گیر xvc jidi Hfgdl 

آبلیمو یا آب لیمو ترش یکی از معروف ترین چاشنی های ایرانی ها است که در انواع غذاها استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آبلیموی خانگی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم آبلیمو
لیمو ترش۵ کیلوگرم

دستور تهیه آبلیمو خانگی

مرحله اول

برای تهیه آب لیمو ترش خانگی ابتدا لیموی مناسب آبگیری تهیه کنیم. مناسب ترین نوع لیمو برای آبگیری لیمویی است که رنگش سبز و زرد باشد. اگر رنگ پوست لیمو فقط زرد باشد ممکن است کمی تلخی داشته باشد.

مرحله دوم

در صورتی که پوست لیمو فقط سبز باشد ممکن است آب خیلی کمی بدهد. پس از اینکه لیموها را شستیم، آنها را یک روز کنار می گذاریم تا پوست شان کمی خشک باشد، این کار باعث می شود لیمو آب بیشتری بدهد.

مرحله سوم

در این مرحله لیموها را به وسیله آبمیوه گیری دستی یا برقی آبگیری می کنیم. در صورتی که آبمیوه گیری نداشتیم می توانیم لیموها را بدهیم بیرون آبگیری کنند. پس از آبگیری آبلیمو را داخل صافی می ریزیم و صاف می کنیم.

مرحله چهارم

پالپ های باقیمانده از آب لیمو را می توانیم داخل کیسه فریزر نگهداری کنیم و برای استفاده در شربت آبلیمو استفاده کنیم. در ادامه آبلیموی تازه را درون ظرف های شیشه ای می ریزیم و درون یخچال نگهداری می کنیم.

نکات تهیه آبلیمو

جلوگیری از کپک زدن آبلیمو

یکی از رایج ترین مشکلاتی که هنگام نگهداری آبلیمو ممکن است با آن مواجه شوید، کپک زدگی روی آن است. اغلب افراد وقتی که مشاهده می کنند روی آبلیمو کپک زده است، ظرف آبلیمو را تکان می هند و یا کپک روی آن را برمی دارند. متاسفانه این کار به هیچ وجه بهداشتی نیست و نباید آبلیموی کپک زده را مصرف کرد. مصرف آبلیموی کپک زده می تواند برای برخی افراد به ویژه کودکان و یا افرادی که گوارش آسیب پذیری دارند، بسیار خطرناک باشد. حالا چاره چیست؟ بهترین کار پیشگیری است. با مطلب زیر همراه باشید تا با دانستن ترفندهای کاربردی، از کپک زدن آبلیمو و آبغوره جلوگیری کنید.

گرفتن تلخی آبلیمو

یکی مشکلاتی که پس از گرفتن آب لیمو ترش ممکن است پیش بیاید این است که آب لیموی ما تلخ شود. تلخ شدن آبلیمو دلایلی متعددی دارد و به راحتی می شود تلخی آنرا گرفت. با مطالعه مقاله زیر این مشکل را حل کنید.

خواص لیمو ترش

لیمو ترش یکی از میوه های بسیار محبوب در سراسر جهان است که علاوه بر اینکه به عنوان طعم دهنده استفاده می شود، خواص بسیاری برای سلامتی بدن دارد. توصیه می کنیم. برای آشنایی بیشتر با خاصیت ها و مضرات لیمو ترش مقاله زیر را مطالعه نمایید.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 14 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.