طرز تهیه سرکه سیب خانگی خوشمزه و سالم به روش سنتی محلی

طرز تهیه سرکه سیب

طرز تهیه سرکه سیب محلی طب اسلامی شف طیبه ساناز سانیا رزا منتظمی دکتر روازاده دکتر خیراندیش در کارخانه xvc jidi sv i sdf

سرکه سیب یکی از فراورده های بسیار مفید میوه سیب است که خواص درمانی بسیاری دارد، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم سرکه سیب
سیب شیرین۱ کیلوگرم

دستور تهیه سرکه سیب

مرحله اول

برای تهیه سرکه سیب خانگی ابتدا سیب ها را به ۴ قسمت تقسیم می کنیم و تخمه ها و قسمت های اضافی آنرا جدا می کنیم. توجه داشته باشید فقط زدگی های روی پوست سیب را باید بگیریم و نیاز نیست پوست سیب ها را بگیریم.

مرحله دوم

حالا سیب های خرد شده را داخل مخلوط کن یا میکسر می ریزیم تا  به طور کامل شبیه به پوره شوند. حالا سیب پوره شده را داخل یک ظرف شیشه ای می ریزیم که حجمش حدودا دو برابر حجم سیب پوره شده باشد.

مرحله سوم

درب شیشه را به صورتی قرار می دهیم که هوا رد و بدل شود. حالا تا مدت ۲۰ روز، هر روز یک مرتبه پوره سیب را با قاشق چوبی زیر و رو می کنیم و مجددا انرا کنار می گذاریم. پس از گذشت ۲۰ روز شیشه ای را در یک جای مناسب قرار می دهیم.

مرحله چهارم

محلی که پوره سیب را قرار می دهیم باید دور از نور خورشید باشد و هوا به آسانی عبور کند. در این مدت هر چند روز یک بار سیب ها را با قاشق چوبی زیر و رو می کنیم و درب شیشه را می بندیم. پس از گذشت ۳ ماه سرکه ما آماده است.

مرحله پنجم

حالا مقداری آب را جوش می آوریم و کنار می گذاریم تا کاملا خنک شود، سپس به اندازه ای آب به پوره سیب اضافه می کنیم که غلظتی شبیه به شله زرد پیدا کند. حالا با یک قاشق مناسب آب و پوره سیب را به خوبی ترکیب می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله مخلوط پوره سیب و آب جوشانده شده را داخل صافی می ریزیم و یک ظرف مناسب زیر صافی قرار می دهیم و آنرا کنار می گذاریم تا سرکه سیب به آرامی داخل ظرف زیر صافی بریزد. پس از اینکه تمام سرکه از صافی خارج شد.

مرحله هفتم

تفاله باقیمانده سیب را داخل یک پارچه تمیز نخی (تنظیف) می ریزیم و به خوبی فشار می دهیم تا باقیمانده سرکه نیز خارج شود. حالا سرکه سیب را داخل یک ظرف شیشه ای درب دار می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در جمعه 20 تیر 1399
  • منبع :
  • img from everydayhealth.com

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.