طرز تهیه شربت آبلیمو خوشمزه و مجلسی به روش سنتی

طرز تهیه شربت آبلیمو

طرز تهیه شربت آبلیمو و عسل برای 4 نفر و خیار و خاکشیر xvc jidi avfj Hfgdl 

شربت آبلیمو یکی از انواع شربت خوشمزه و سالم ایرانی است که معمولا در فصل تابستان تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم شربت آبلیمو
آبلیمو۱ پیمانه
شکر۱ کیلوگرم
آب۲ پیمانه
رنده پوست لیمو (اختیاری)½ لیمو ترش

دستور تهیه شربت آبلیمو

مرحله اول

برای تهیه شربت آبلیمو خوشمزه ابتدا شکر را به همراه آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب سریعتر به جوش بیاید، سپس شکر را هم می زنیم تا به طور کامل در آب حل شود.

مرحله دوم

پس از اینکه آب به جوش آمد حرارت را ملایمتر می کنیم و صبر می کنیم تا شربت به قوام برسد. حدود ۷ تا ۱۲ دقیقه زمان نیاز است تا شربت به غلظت کافی برسد. پس از اینکه به قوام رسید، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله سوم

درب قابلمه را می گذاریم تا دیواره های قابلمه عرق کنید و شربت شکرک نزند. پس از اینکه شربت به خوبی خنک شد، آبلیمو را کم کم اضافه می کنیم و به خوبی با شربت مخلوط می کنیم تا با هم ترکیب و کاملا یکدست شوند.

مرحله چهارم

در صورت تمایل پوست لیمو ترش را نیز رنده می کنیم و داخل شربت می ریزیم. اگر لیمو ترش تازه در دسترس دارید می توانید به جای استفاده از پوست لیمو ترش پالپ های درون لیمو ترش را خرد کنید و داخل شربت بریزید.

مرحله پنجم

در پایان شربت را در یک ظرف شیشه ای درب دار می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم. برای سرو شربت به اندازه یک پنجم تا یک ششم لیوان را با شربت پر می کنیم و باقی آنرا با آب سرد پر می کنیم، سپس به خوبی مخلوط کرده و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع نوشیدنی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 17 تیر 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/maedashoten.isa

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.