طرز تهیه گوجه شور خوشمزه و مخصوص به روش سنتی مشهد

طرز تهیه گوجه شور

طرز تهیه گوجه شور درسته مشهدی شکم پر نی نی سایت کال عکس گوجه شور

شوری و ترشی از دیرباز مورد استفاده و علاقه مردم بوده است. در قدیم برای این که بتوانند سبزیجات را در طول سال داشته باشند، از شوری و ترشی استفاده می کردند. شور شدن و استفاده از سرکه در ترشی ها، باعث ماندگاری سبزیجات می شود. در این دستور، طرز تهیه گوجه شور به روشی بسیار ساده بیان شده است. ترشی ها و شوریجات را می توان در کنار غذاهای مختلف به عنوان چاشنی و طعم دهنده استفاده کرد.

مواد لازم گوجه شور
گوجه فرنگی۱ کیلو
آب جوشیده سرد شده۱ لیتر
نمک۶ قاشق غذا خوری
سیر۱ بوته
فلفل سبزبه مقدار لازم

دستور تهیه گوجه فرنگی شور

مرحله اول

برای تهیه گوجه فرنگی شور خوشمزه در ابتدای کار، نمک و آب را در یک کاسه با هم مخلوط می کنیم. می توان به جای نمک از سنگ نمک استفاده کرده که ماندگاری و طعم بهتری به شوری می دهد. نمک باید به حدی باشد که آب را شور کند.

مرحله دوم

آب را کنار می گذاریم. گوجه ها را شسته و می گذاریم تا خشک شود. بهتر است از گوجه های ریز استفاده شود که برش نخورد. فلفل سبز را هم شسته و می گذاریم تا کامل خشک شود. فلفل و گوجه باید کاملا خشک باشد.

مرحله سوم

سیر ها را هم حبه کرده و پوست می کنیم. در این مرحله گوجه و فلفل و سیر را لایه لایه درون یک شیشه می ریزیم. وقتی که کامل شیشه پر شد، آب و نمک حل شده را به آرامی درون شیشه می ریزیم تا بین گوجه ها داخل شود و شیشه را پر کند.

مرحله چهارم

در این مرحله می توان از شوید یا نعناع نیز استفاده کرد که استفاده از آن کاملا سلیقه ای است و باشد بهتر است. درب شیشه ها را می بندیم و در یک جای تاریک قرار می دهیم تا شوری برسد و قابل استفاده شود.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 7 فروردین 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.