طرز تهیه اسکندر کباب خوشمزه و مخصوص به روش استانبولی

طرز تهیه اسکندر کباب

طرز تهیه اسکندر کباب با گوشت چرخ کرده با مرغ رستوران استانبول xvc jidi hs knv  fhfh

اسکندر کباب یکی از انواع کباب های خوشمزه و معروف کشور ترکیه است که شباهت های به دونر کباب دارد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۱ کیلوگرم
ماست چکیده۱ لیوان
آرد سوخاری۴ قاشق غذاخوری
جوش شیرین۱ قاشق مرباخوری
آب سرد۱ فنجان
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پودر سیر و پودر پیازبه مقدار کافی
فلفل قرمز و آویشنبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی
مواد لازم سس کباب
گوجه فرنگی۳ عدد متوسط
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
کره۵۰ گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت اسکندر کباب

مرحله اول

برای تهیه اسکندر کباب ترکیه ای ابتدا گوشت چرخ کرده را به همراه آرد سوخاری، جوش شیرین و آب سرد داخل یک کاسه جادار و مناسبمی ریزیم و با هم به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله دوم

در این مرحله مقداری نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، آویشن، زردچوبه، پودر سیر و پودر پیاز به مواد اضافه می کنیم و مایه کباب را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با دست ورز می دهیم تا چسبناک و کاملا منسجم و یکدست شود.

مرحله سوم

حالا مایه کباب را داخل سلفون به صورت شکلات پیج مانند رول کالباس قرار می دهیم و به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم، سپس آنرا از یخچال خارج می کنیم و در فریزر قرار می دهیم تا یک شب استراحت کند و کاملا یخ بزند.

مرحله چهارم

پس از اینکه مایه کباب به خوبی استراحت کرد، آنرا از فریزر خارج می کنیم و به مدت ۲۰ دقیقه در دمای محیط قرار می دهیم تا کمی نرم شود، سپس با یک کارد تیز آنرا به صورت ورقه ای نازک برش می زنیم و کنار می گذاریم.

مرحله پنجم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن داخل آن می ریزیم، سپس گوشت های برش داده شده را داخل روغن داغ سرخ می کنیم. در کنار این کباب می توانیم مقداری فلفل و گوجه فرنگی هم سرخ کنیم.

مرحله ششم

برای تهیه سس کباب گوجه فرنگی را خرد می کنیم، سپس داخل یک تابه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا آب اضافی گوجه فرنگی کشیده شود، سپس کره را اضافه می کنیم و گوجه فرنگی را تفت می دهیم تا سرخ شود.

مرحله هفتم

در ادامه رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا طعم خامی اش گرفته شود، سپس مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم سس مانند املت به روغن بیفتد و کاملا براق شود.

مرحله هشتم

پس از اینکه سس گوجه فرنگی آماده شد کباب ها را به ظرف مورد نظرمان منتقل می کنیم، سپس سس را روی اسکندر کباب می ریزیم. این کباب در ترکیه به همراه ماست چکیده و نان پیتا (دستور نان پیتا را از اینجا ببینید) سرو می شود.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 5 مرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/lezzetduraklari.tr

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.