طرز تهیه شاورما خانگی خوشمزه ترکیه ای با گوشت و مرغ

طرز تهیه شاورما

طرز تهیه شاورما ترکیه طرز تهیه شاورمای مرغ در فر عربی ادویه شاورما لبنانی ساندویچ شاورما خانگی شاورما چیست شاورما مرغ شف طیبه

شاورما یکی از انواع غذاهای محبوب کشورهای ترکیه و لبنان است که با مرغ یا گوشت قرمز تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با چی شی همراه باشید.

همچنین ببینید : طرز تهیه کباب ترکی رستورانی با گوشت چرخ کرده و مرغ بدون فر

مواد لازم برای ۴ نفر
مرغ یا گوشت قرمز۶۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
ماست چکیده½ پیمانه
سس مایونز۱ قاشق غذاخوری
سیر۳ حبه
رب انار۲ قاشق غذاخوری
لیمو ترش تازه۱ عدد
نان پیتا۴ عدد
خیارشور۸ عدد
گوجه فرنگی۱ عدد
کاهو۴ برگ
کره۱۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
آویشن و پاپریکابه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت شاورما

مرحله اول

ابتدا پیاز را به صورت خلالی درشت خرد می کنیم و داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه ۲ حبه سیر را رنده کرده و به همراه روغن مایع، آب لیمو ترش، ماست چکیده، مقداری نمک، فلفل سیاه، آویشن و پاپریکا به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا مواد داخل کاسه را با هم مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه گوشت قرمز یا گوشت مرغ را به صورت نواری های باریک و نازک برش می زنیم و داخل مخلوط پیاز و ماست می ریزیم و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

حالا روی کاسه را سلفون می کشیم و به مدت ۱ساعت در یخچال قرار می دهیم تا گوشت طعم دار شود. پس از گذشت یک ساعت گوشت را از یخچال خارج می کنیم و یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کره را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا تکه های گوشت را از مواد خارج می کنیم و در کره سرخ می کنیم. در حین سرخ کردن گوشت سس مایونز را به همراه ۳ قاشق غذاخوری ماست چکیده مخلوط می کنیم. سیر باقیمانده را نیز رنده می کنیم و به مواد اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه گوشت به خوبی سرخ شد نان های پیتا را روی سطح کار قرار می دهیم و روی هر کدام مقداری رب انار می مالیم و به طور یکدست روی سطح نان ها پخش می کنیم. حالا از تکه های گوشت مرغ یا گوشت قرمز روی نان قرار می دهیم.

مرحله ششم

سسی که از ترکیب سس مایونز و ماست درست کردیم را روی گوشت می ریزیم. در ادامه گوجه فرنگی ، خیارشور و کاهو را خرد می کنیم و به مقدار مناسب روی هر نان قرار می دهیم. در اخر نان ها را به صورت لقمه ای می پیچیم و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 12 خرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/ashpazkhooneye_abjiz

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.