طرز تهیه آدانا کباب ترکیه ای خوشمزه به روش اصلی استانبولی

طرز تهیه آدانا کباب

طرز تهیه آدانا کباب استانبول اصفهان شیخ بهایی کباب کوبیده ترکیه ای xvc jidi Hnhkh  fhf

آدانا کباب یکی از انواع کباب های خوشمزه و معروف ترکیه ای است که شباهت زیادی به کباب بناب دارد، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۶۰۰گرم
فلفل دلمه ای قرمز۲ عدد
پیاز سفید۲ عدد بزرگ
جعفری۵۰ گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت آدانا کباب

مرحله اول

برای تهیه آدانا کباب ترکیه ای ابتدا فلفل دلمه ای و پیاز و جعفری را به صورت ساطوری خرد می کنیم و داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله مایه کباب را ۱۰ دقیقه با دست ورز می دهیم تا منسجم شود. حالا یک سلفون روی درب کاسه می کشیم و آنرا به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مایه کباب استراحت کند و زمان کباب کردن از سیخ نریزد.

مرحله سوم

پس از اینکه مایه کباب به خوبی در یخچال استراحت کرد، آنرا از یخچال خارج می کنیم و چند دقیقه ورز می دهیم، سپس مانند کباب کوبیده به سیخ می کشیم و کنار می گذاریم. حالا به سراغ آماده کردن منقل زغال می رویم.

مرحله چهارم

زغال ها را به صورت یکدست روشن می کنیم، سپس سیخ های کباب را به ترتیب روی منقل می چینیم و صبر می کنیم تا مایه کباب به سیخ بچسبد، سپس به صورت مدوام سیخ ها را هر چند لحظه یک بار می چرخانیم تا کباب ها آماده شوند.

مرحله پنجم

در کنار سیخ های کباب می توانیم به سلیقه خود چند سیخ گوجه فرنگی و فلفل سبز هم قرار دهیم تا در پایان در کنار کباب ها سرو کنیم. پس از اینکه کباب ها آماده شدند، آنها را به همراه برنج یا نان پیتا سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 26 تیر 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/cocorich.ir
مطالب مرتبط
طرز تهیه استیک گوشت خوشمزه و حرفه ای به روش رستورانی

طرز تهیه استیک گوشت خوشمزه و حرفه ای به روش رستورانی

طرز تهیه استیک گوشت استیک گوشت یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار است که به عنوان یک غذای بین المللی در سراسر جهان شناخته می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی …

طرز تهیه رشته عدس یا آش پرپوله به روش سنتی سنندجی

طرز تهیه رشته عدس یا آش پرپوله به روش سنتی سنندجی

طرز تهیه رشته عدس آش یکی از غذاهای سنتی ایرانی است. آش انواع مختلف دارد و بسته به مواد تشکیل دهنده آن و در شهرهای مختلف، نام متفاوتی دارد. یکی از این …

طرز تهیه حلوای گردویی گرگان به روش سنتی با طعم عالی

طرز تهیه حلوای گردویی گرگان به روش سنتی با طعم عالی

طرز تهیه حلوای گردویی گرگان حلوای گردویی گرگان یکی از انواع حلواهای خوشمزه و سنتی ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهر گرگان می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.