طرز تهیه ژله رنگین کمان شیک و خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه ژله رنگین کمان

طرز تهیه ژله رنگین کمان قلبی طرز تهیه ژله رنگین کمان لیوانی طرز تهیه ژله رنگین کمان با فیلم طرز تهیه ژله رنگین کمان با شیر طرز تهیه ژله رنگین کمان فرمند طرز تهیه ژله رنگین کمان در اشپزخانه کوچک من

ژله رنگین کمان یکی از انواع دسرهای مجلسی و پرطرفدار ایرانی است که می توانیم آنرا با رنگ های متنوعی درست کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ژله رنگین کمان در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۱۰ تا ۱۲ نفر
ژله۶ رنگ
آب جوش۶ لیوان
بستنی وانیلی۶ قاشق غذاخوری سرپُر

طرز تهیه ژله رنگین کمان

مرحله اول

برای تهیه ژله رنگین کمان مجلسی در ابتدای کار یک بسته ژله را به همراه ۱ لیوان آب جوش درون یک کاسه فلزی می ریزیم، سپس کاسه را روی حرارت بخار آب قرار داده و به آرامی هم می زینم تا پودر ژله به‌طور کامل حل شود.

مرحله دوم

پس از اینکه پودر ژله حل شد، کاسه را از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم آب ولرم شود. در همین حین بستنی را از یخچال خارج می کنیم و در محیط آشپزخانه قرار می دهیم تا با دمای محیط هماهنگ شود.

مرحله سوم

پس از اینکه محلول ژله ولرم شد، ۱ قاشق سرپُر بستنی را اضافه کرده و به آرامی هم می زنیم تا با هم یکدست شوند. در ادامه قالب مورد نظرمان را با کمی روغن چرب کرده و ژله را درون قالب می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا قالب را به مدت ۲۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا ژله نیم بند شود. پس از گذشت این زمان رنگ بعدی ژله را به روش بالا درست کرده و اضافه می کنیم. به همین ترتیب هر ۲۰ دقیقه یک رنگ ژله را به قالب اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید زمان دقیق برای اضافه کردن هر ژله بیشتر از ۲۰ دقیقه نشود، چون ژله ها اگر مدت بیشتری در یخچال بمانند سفت تر می شوند و به لایه بعدی نمی چسبند. بعد از اضافه کردن لایه آخر قالب را در یخچال قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا باید به مدت ۴ ساعت صبر کنیم تا ژله کاملا منسجم شود که هنگام خارج کردن آن از قالب لایه ها از هم جدا نشوند. پس از گذشت این زمان قالب را روی ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم و ژله رنگین کمان را سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در دوشنبه 26 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.