طرز تهیه ژله خرده شیشه ساده و شیک به روش رستورانی

طرز تهیه ژله خرده شیشه

طرز تهیه ژله خرده شیشه گلدار , ژله خرده شیشه آشپزخانه کوچک من , ژله خرده شیشه در ظرف پیرکس شکسته , xvc jidi Cgi ovni adai

ژله خرده شیشه یکی از انواع دسرهای نوین و مجلسی ایرانی است که با طرح های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این اموزش در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

همچنین ببینید : طرز تهیه ژله رولی مجلسی با بستنی به شکل گل رز دو رنگ

مواد لازم ژله خرده شیشه
ژله رنگی۳ بسته
ژله آلوورا۱ بسته
بستنی لیوانی۱ عدد
آب جوش۴ لیوان

دستور تهیه ژله خرده شیشه

مرحله اول

ابتدا ژله های رنگی را داخل سه کاسه جداگانه می ریزیم و روی هر کدام یک لیوان آب جوش می ریزیم و خوب هم می زنیم تا پودر ژله به طور کامل در آب جوش حل شود. برای اینکه ژله ها سفت و منجسم در بیاید بهتر است بیشتر از یک لیوان آب جوش اضافه نکنیم.

مرحله دوم

در مرحله بعدی هر کدام از ژله ها را داخل یک ظرف مناسب می ریزیم و داخل یخچال قرار می دهیم تا ببندند. توجه داشته باشید برای اینکه در ادامه می خواهیم ژله ها را به صورت حبه قندی خرد کنیم، بهتر است ژله ها را داخل ظرفی چهار گوش بریزیم.

مرحله سوم

پس از اینکه ژله های رنگی به خوبی سفت شدند، انها را از یخچال خارج می کنیم و مانند قند حبه ای به صورت مکعبی خرد می کنیم. در ادامه ظرفی که برای تهیه ژله خرده شیشه در نظر گرفته ایم را با کمی روغن مایع چرب می کنیم.

همچنین ببینید : طرز تهیه ژله بستنی آسان با قالب به شکل رنگین کمانی چند رنگ

مرحله چهارم

حالا ژله های خرد شده را داخل ظرف می ریزیم. در ادامه ژله آلوورا را با یک لیوان آب جوش مخلوط می کنیم تا به طور کامل حل شود، سپس اجازه می دهیم کمی خنک شود. در ادامه بستنی لیوانی وانیلی را به یله آلوورا اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

ژله و بستنی وانیلی را خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند، سپس روی ژله های خرد شده می ریزیم و قالب را کمی تکان می دهیم تا ژله آلوورا تمامی نقاط قالب را پر کند. در پایان ژله خرده شیشه را در یخچال قرار می دهیم تا ببندد.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در دوشنبه 2 تیر 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/ashpazi.khosh

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.