طرز تهیه خوراک خاویار بادمجان خوشمزه و مجلسی به روش بازاری

طرز تهیه خوراک خاویار بادمجان

طرز تهیه خوراک خاویار بادمجان

خاویار بادمجان یکی از خوراک های خوشمزه ایرانی است که مانند میرزا قاسمی با بادمجان کبابی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی ساده در ادامه با چیشی همراه باشید.

همچنین ببینید : طرز تهیه یتیمچه بادمجان خوشمزه و مجلسی به روش نیشابوری

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان۳ عدد بزرگ
پیاز۱ عدد درشت
سیر۲ حبه
فلفل دلمه ای۱ عدد
گوجه فرنگی۴ عدد متوسط
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت خوراک خاویار بادمجان

مرحله اول

برای تهیه خاویار بادمجان خانگی ابتدا بادمجان ها را باید به صورت کبابی اماده کنیم. برای این منظور می توانیم از منقل زغال یا شعله گاز استفاده کنیم. اگر از طعم بادمجان کبابی خوشتان نمی آید می توانید بادمجان ها را در فر کباب کنید.

مرحله دوم

پس از اینکه بادمجان ها را کباب کردیم، پوستشان را جدا می کنیم و با گوشتکوب یا چاقو بادمجان ها را به خوبی له می کنیم. در ادامه پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه کمی روغن در یک تابه مناسب تفت می دهیم.

مرحله سوم

پس از اینکه پیاز سبک شد، سیرها را رنده می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. سیر را فقط  در حدی تفت می دهیم که عطرش بلند شود. در ادامه فلفل دلمه ای را به صورت ریز خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم.

همچنین ببینید : طرز تهیه کشک بادمجان ساده و خوشمزه رستورانی برای ۴ نفر

مرحله چهارم

پس از اینکه فلفل دلمه ای به خوبی نرم شد، پوست گوجه فرنگی ها را می گیریم، سپس رنده می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. در ادامه رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و مواد را به خوبی تفت می دهیم تا کاملا یکدست شوند.

مرحله پنجم

حالا بادمجان ها له شده را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا تمام مواد خوراک یکدست شوند، سپس آب لیمو ترش را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم. در اخر یک لیوان آب جوش اضافه می کنیم.

مرحله ششم

درب تابه را می گذاریم تا خوراک به طور کامل پخته شود، پس از اینکه آب خوراک تبخیر شد و مانند املت گوجه فرنگی به روغن افتاد خوراک ما آماده سرو است. حالا خوراک را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه نان خانگی و سبزی خوردن سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 9 تیر 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/souzan.shariat
مطالب مرتبط
طرز تهیه حلوای پرتقالی خوشمزه و ساده با رنگ بسیار جذاب

طرز تهیه حلوای پرتقالی خوشمزه و ساده با رنگ بسیار جذاب

طرز تهیه حلوای پرتقالی حلوای پرتقالی یکی از انواع حلواهای ساده و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهرهای شمالی کشورمان می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به …

طرز تهیه تاوا کبابی خوشمزه و مخصوص به روش اصیل تبریزی

طرز تهیه تاوا کبابی خوشمزه و مخصوص به روش اصیل تبریزی

طرز تهیه تاوا کبابی تاوا کبابی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مخصوص ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهر تبریز می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی آذری در ادامه …

طرز تهیه پلو سبزیجات بسیار خوشمزه با مرغ و سیب زمینی

طرز تهیه پلو سبزیجات بسیار خوشمزه با مرغ و سیب زمینی

طرز تهیه پلو سبزیجات با مرغ پلو سبزیجات با مرغ یکی دیگر از غذاهای خوشمزه و بین المللی است که در دسته بندی غذاهای پلویی قرار می گیرد. اگر غذاهایی مثل پلو …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.