طرز تهیه نان شکم پر خوشمزه و ساده به روش خانگی

طرز تهیه نان شکم پر

طرز تهیه نان شکم پر با سیب زمینی طرز تهیه نان شکم پر با گردو طرز تهیه نان شکم پر شکلاتی طرز تهیه نان شکم پر بدون فر طرز تهیه نان شکم پر هندی طرز تهیه نان شکم پر با گوشت چرخ کرده طرز تهیه نان شکم پر شیرین طرز تهیه نان شکم پر مکزیکی

نان شکم پر یکی از انواع نان های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان شکم پر در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم میانی نان شکم پر
سینه مرغ۲۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
کنسرو قارچ½ قوطی
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
سس سیر۱ قاشق غذاخوری
جعفری تازهبه مقدار کافی
خیارشوربه مقدار کافی
پنیر پیتزابه مقدار کافی
زردچوبه و پاپریکابه مقدار کافی
فلفل سیاه، پودر هل و نمکبه مقدار کافی
مواد لازم خمیر
آرد۳ لیوان
خمیر مایه۱ قاشق غذاخوری
شکر۱ قاشق غذاخوری
شیر خشک۳ قاشق غذاخوری
آب ولرم۱ لیوان
روغن مایع¼ لیوان
نمک۱ پینچ

طرز تهیه نان شکم پر

مرحله اول

برای تهیه نان شکم پر خوشمزه در ابتدای کار سینه مرغ به همراه ۱ پیاز کامل و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس ۱ لیوان آب به قابلمه اضافه کرده و روی حرارت می گذاریم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم سینه مرغ به مدت ۱ ساعت روی حرارت بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان سینه مرغ را ریش ریش کرده و کنار می گذاریم. در ادامه به سراغ درست کردن خمیر جادویی می رویم.

مرحله سوم

برای این منظور خمیر مایه را به همراه شیر خشک، شکر، نمک، آب ولرم و یک لیوان آرد درون یک کاسه مناسب ریخته و با همزن کمی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. حالا روی کاسه را می پوشانیم.

مرحله چهارم

در ادامه اجازه می دهیم مایه اولیه خمیر به مدت ۵ دقیقه در دمای محیط استراحت کند تا عمل بیاید. پس از گذشت این زمان مابقی آرد را به همراه روغن مایع کم کم به کاسه اضافه کرده و خمیر را به خوبی ورز می دهیم.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید این نوع خمیر نیاز به استراحت ندارد. حالا پیاز باقی مانده را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به همراه مقداری روغن مایع درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس تفت می دهیم و مقداری زردچوبه می افزاییم.

مرحله ششم

زمانی که پیاز کمی سرخ شد، کنسرو قارچ را به قابلمه اضافه کرده و با حرارت بالا تفت می دهیم تا قارچ کاملا پخته و سرخ شود. در ادامه رب گوجه فرنگی را به همراه سس سیر به قابلمه اضافه کرده و تفت می دهیم تا رب سرخ شود.

مرحله هفتم

حالا مرغ ریش ریش شده را به همراه مقداری پاپریکا، پودر هل، نمک و فلفل سیاه به قابلمه اضافه کرده و تفت می دهیم تا عطر ادویه ها آزاد شود. زمانی که مواد میانی با هم ترکیب و یکدست شدند، آنرا کنار می گذاریم.

مرحله هشتم

در ادامه جعفری و خیارشور را به صورت ریز خرد کرده و به همراه مواد میانی و پنیر پیتزا مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند. حالا از خمیر چانه های هم اندازه جدا کرده و روی سطح کار با کم وردنه به صورت گرد باز می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله مقداری از مواد میانی روی آن ریخته و مجددا چانه می گیریم، سپس درون سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و خمیرهای شکم پر را با فاصله از هم درون سینی فر می چینیم و روی آنها را با کیسه فریزر می پوشانیم.

مرحله دهم

حالا اجازه می دهیم خمیرها به مدت ۲۰ دقیقه استراحت کنند تا حجم آنها دو برابر شود. در همین حین فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود و پس از ۲۰ دقیقه روی خمیرها را با زرده تخم مرغ رومال می کنیم.

مرحله یازدهم

در ادامه مقداری کنجد و سیاهدانه به صورت پخش روی خمیرها می پاشیم و سینی را طبقه وسط فر قرار داده، سپس اجازه می دهیم نان های شکم پر به مدت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند.

مرحله دوازدهم

پس از گذشت این زمان در صورت نیاز گریل را روشن کرده و اجازه می دهیم روی نان ها طلایی و خوشرنگ شود. پس از گذشت ۱۰ دقیقه سینی را از فر خارج کرده و نان های شکم پر را به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 1 آبان 1401
مطالب مرتبط
طرز تهیه خورش دوغ پای خوشمزه و ساده به روش زاهدانی

طرز تهیه خورش دوغ پای خوشمزه و ساده به روش زاهدانی

طرز تهیه خورش دوغ پای خورش دوغ پای که با نام قیمه سیستانی هم شناخته می شود یکی از غذاهای اصیل و بسیار خوشمزه شهر زاهدان است که می توانیم آنرا با …

طرز تهیه مجبوس دجال پلو مرغ سوخاری خوشمزه عربی

طرز تهیه مجبوس دجال پلو مرغ سوخاری خوشمزه عربی

طرز تهیه مجبوس دجال مجبوس دجال که با نام های مثل مچبوس و مکبوس دجال هم شناخته می شود یکی از انواع غذاهای خوشمزه و بسیار لذیذ عربی است. این غذای خوشمزه …

طرز تهیه قوزی گوشت خوشمزه و مخصوص به روش عربی

طرز تهیه قوزی گوشت خوشمزه و مخصوص به روش عربی

طرز تهیه قوزی گوشت قوزی گوشت یک غذای ترکی اصیل است که از یک قاطی پلو و نان تشکیل شده است. این غذا مشابه دلمه است با این تفاوت کرده پوشش روی …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.