طرز تهیه نان قندی خوشمزه و پفکی به روش اصیل شمالی

طرز تهیه نان قندی

طرز تهیه نان قندی مازندرانی ساوه ای با شیر انواع نان قندی چگونه نان قندی درست کنیم شاهرود در ماهیتابه

نان قندی یکی از انواع نان های خوشمزه و سنتی ایرانی است که معمولا به عنوان صبحانه استفاده می شود، برای مشاهده این اموزش در ادامه با وبسایت چی شی همراه باشید.

همچنین ببینید : طرز تهیه نان فطیر خانگی و خوشمزه به روش سنتی اراکی

مواد لازم نان قندی
آرد نان فانتزیحدود ۲٫۵ پیمانه
ماست½ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
شکر½ پیمانه
بکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
پودر هل½ قاشق چایخوری
پودر زنجبیل۱ قاشق چایخوری
وانیل۱ پنس

دستور پخت نان قندی

مرحله اول

ابتدا شکر را به همراه ماست، روغن، پودر هل، پودر زنجبیل و وانیل داخل ی کاسه مناسب می ریزیم، سپس به مدت ۳ دقیقه هم می زنیم تا با هم به خوبی ترکیب شوند و شکر حل شود. در ادامه یک و نیم پیمان از آرد را با بکینگ پودر ترکیب می کنیم.

مرحله دوم

آرد و بکینگ پودر را دو مرتبه الک می کنیم، سپس به مواد داخل کاسه اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. حالا آرد باقیمانده را کم کم به مواد اضافه می کنیم و هم می زنیم تا جایی که خمیر چسبندگی خیلی کمی داشته باشد.

مرحله سوم

به دلیل اینکه جذب آب در انواع آرد متفاوت می باشد شاید نیاز نباشد همه آرد را اضافه کنید، فقط در حدی آرد اضافه می کنیم که خمیر چسبندگی کمی داشته باشد. یک ظرف مناسب را با روغن چرب می کنیم و خمیر را داخل آن قرار می دهیم.

همچنین ببنید : طرز تهیه نان مغزدار گردویی و خرمایی خوشمزه با خمیر جادویی

مرحله چهارم

روی درب ظرف را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۳۰ دقیقه در یک جای گرم قرار می دهیم تا خمیر استراحت کند. نکته مهم در مورد این خمیر این است که اصلا نیاز نیست انرا با دست ورز دهیم چون روغن پس می دهد.

مرحله پنجم

فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس داخل سینی فر را با کاغذ روغنی پوشش می دهیم، یا اینکه با روغن کمی چرب می کنیم و کمی آرد پاشی می کنیم. خمیر را به سطح کار انتقال می دهیم.

مرحله ششم

حالا خمیر را با قطر یک تا یک و نیم سانتی متر با وردنه باز می کنیم و به سینی فر منتقل می کنیم. با چنکال یا هر وسیله دیگری روی نان طرح می زنیم. برای رومال هم از ترکیب نصف تخم مرغ را به همراه کمی زعفران دم کرده و یک قاشق غذاخوری شیر استفاده می کنیم.

همچنین ببینید : طرز تهیه نان روغنی ساده و خوشمزه به روش محلی همدانی

مرحله هفتم

حالا سینی را داخل طبقه وسط فر قرار می دهیم تا به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه نان قندی آماده شود. در پایان نان قندی را از فر خارج می کنیم و کنار می گذاریم تا کمی خنک شودف سپس داخل نایلون قرار می دهیم تا خشک نشود.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 18 خرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/shur_o_shirin

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.