طرز تهیه نان پنبه ای نرم و لطیف با طعم فوق العاده خوشمزه

طرز تهیه نان پنبه ای

طرز تهیه نان پنبه ای بدون فر نرم و لطیف مغزدار خانگی معصومه رسولی

نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. این نان به ضخامت کیک و در قالب کیک به شکل یک گل تهیه می شود. این نان را می توان کنار صبحانه یا عصرانه تهیه و میل نمود. این نان از خمیر مایه تهیه شده است که خیلی بافت نرم و پنبه ای دارد و هضم آن برای معده راحت است. این نان خوشمزه را به سلیقه خود می توانیم با انواع مواد رومال کنیم، که برای زیبایی بیشتر نان توصیه می شود از زعفران استفاده کنید، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان پنبه ای
ارد۷۰۰ گرم
آب ولرم۲ لیوان سر خالی
خمیر مایه۲ قاشق غذا خوری
شکر۱ قاشق غذا خوری
نمک۱ پنس
روغنیک سوم لیوان
مواد رومال
زرده تخم مرغ۱ عدد
زعفران دم کردهمقداری

دستور پخت نان پنبه ای

مرحله اول

برای تهیه نان صبحانه پنبه ای ابتدا یک ظرف بر می داریم و خمیر مایه و آب ولرم و شکر را داخل آن می ریزیم و با قاشق چوبی مخلوط می کنیم. سپس ۱۰ دقیقه کنار می گذاریم تا به عمل آید. سپس روغن و نمک را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله دوم

در این مرحله آرد را چند مرحله به مواد اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا جایی که خمیر لطیفی بوجود آید که به دست نمی چسبد. سطح کار را آرد پاشی کرده و خمیر را حدود ۱۵ دقیقه ورز می دهیم. و چندین بار به سطح می کوبیم.

مرحله سوم

یک کاسه را چرب کرده و خمیر را داخل آن قرار می دهیم. روی ظرف را با سلفون می پوشانیم. و در یک جای نسبتا گرم به مدت یک و نیم ساعت استراحت می دهیم تا حجم خمیر دو برابر شود. با دست پف خمیر را می خوابانیم.

مرحله چهارم

در این مرحله پس از اینکه خمیر را کمی ورز دادیم، آنرا به ۶ قسمت تقسیم می کنیم. در ادامه یک قالب بر می داریم و کف و دیواره های آن را با کاغذ روغنی می پوشانیم یا با روغن جداکننده چرب می کنیم، سپس کمی با روغن کف و دیواره ها را چرب می کنیم.

مرحله پنجم

چونه ها را داخل قالب گذاشته و روی آن را سلفون می کشیم و مجددا ۱۵۰ دقیقه استراحت می دهیم. یک کاسه کوچک برداشته و زرده و زعفران دم کرده را با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شود. سپس روی نان را رومال می مالیم. از کنجد و سیاه دانه روی آن می پاشیم.

مرحله ششم

فر را از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قبل در دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم. قالب را درون فر قرارداده و با همان دما حدود ۳۰ دقیقه می پزیم تا روی آن رنگ بگیرد. قالب را از فر خارج کرده و صبر می کنیم خنک شود. سپس نان را از قالب خارج می کنیم.

مطالب پیشنهادی

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 18 اسفند 1399
مطالب مرتبط
طرز تهیه رولت شکلاتی خوشمزه و مخصوص به روش قنادی

طرز تهیه رولت شکلاتی خوشمزه و مخصوص به روش قنادی

طرز تهیه رولت شکلاتی رولت شکلاتی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه بین المللی است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود. این شیرینی خوشمزه همان شیرینی رولت خامه ای است، …

طرز تهیه باقلوای یزدی خوشمزه به صورت مرحله به مرحله

طرز تهیه باقلوای یزدی خوشمزه به صورت مرحله به مرحله

طرز تهیه باقلوای یزدی باقلوا یکی از شیرینی های معروف ایرانی و ترکی است. یکی از معروف ترین باقلوا های ایرانی، باقلوای شهر یزد است. این باقلوا خیلی خیلی خوشمزه است و …

طرز تهیه نان تالو، یک نان روغنی خوشمزه و ساده برای صبحانه

طرز تهیه نان تالو، یک نان روغنی خوشمزه و ساده برای صبحانه

طرز تهیه نان تالو نان تالو نوعی نان روغنی است که در برخی از نانوایی های نان حجیم به فروش می رسد. این نان خوش بافت و خوشمزه کم شیرین است و …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.