طرز تهیه سالاد سیب خوشمزه و ساده به روش رستورانی

طرز تهیه سالاد سیب

طرز تهیه سالاد سیب سالاد سیب و کلم سالاد سیب و خیار سالاد سیب و کاهو سالاد سیب و هویج سالاد سیب و گردو

سالاد سیب از سالادهای معروف و خوشمزه بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد سیب در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب سبز یا قرمز۴ عدد
کرفس۱ ساقه
کلم سفید½ کلم کوچک
کشمش½ پیمانه
هویج۱ عدد
مواد لازم برای سس
سس خردل۱ قاشق چایخوری
ماست چکیده½ پیمانه
سس مایونز۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش۱ قاشق غذاخوری
شکر۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه سالاد سیب

مرحله اول

برای تهیه سالاد سیب مجلسی در ابتدای کار سیب ها را پوست می گیریم، سپس قسمت های اضافی وسط سیب ها را جدا می کنیم. در ادامه سیب ها را به صورت نگینی درشت خرد می کنیم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله نخ وسط ساقه کرفس را خارج می کنیم، سپس آنرا به صورت نگینی خرد کرده و به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه کشمش را درون یک کاسه حاوی آب سرد می ریزیم و اجازه می دهیم خیس بخورد تا نرم تر شود.

مرحله سوم

حالا کلم سفید را به صورت رشته ای خرد می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم. اضافه کردن کاهو اختیاری است، در صورت تمایل می توانیم نصف یک کاهوی کوچک را نیز خرد کرده و به کاسه حاوی مواد اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله هویج را پوست گرفته و با رنده درشت رنده می کنیم، سپس به همراه کشمش آبکش شده به دیگر مواد می افزاییم. در ادامه برای تهیه سس، سس خردل را به همراه سس مایونز و ماست درون یک کاسه جداگانه می ریزیم و با هم ترکیب می کنیم.

مرحله پنجم

حالا آب لیمو ترش را به همراه شکر و مقداری نمک و فلفل سیاه به ترکیب سس ها اضافه کرده و مواد را مخلوط میکنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه سس را به کاسه حاوی سالاد اضافه کرده و مواد را زیر و رو می کنیم.

مرحله ششم

پس از اینکه تمام قسمت های سالاد به سس آغشته شد، روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و در یخچال قرار می دهیم. پس از گذشت یک ساعت سالاد را از یخچال خارج می کنیم، سپس به سلیقه خود تزیین کرده و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 3 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.