طرز تهیه قرابیه شکلات عسلی خوشمزه به روش ترکیه ای

طرز تهیه قرابیه شکلات عسلی

طرز تهیه قرابیه شکلات عسلی , دستور پخت قرابیه شکلات عسلی

قرابیه شکلات عسلی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار کشور ترکیه است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قرابیه شکلات عسلی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم قرابیه شکلات عسلی
تخم مرغ۲ عدد
شکر۱ پیمانه
روغن مایع¾ پیمانه
عسل۲ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۲ قاشق مرباخوری
شکلات چیپسیبه مقدار کافی
نمکنوک قاشق مرباخوری
مواد لازم رومال
زرده تخم مرغ۱ عدد
پودر کاکائو۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه قرابیه شکلات عسلی

مرحله اول

برای تهیه قرابیه شکلات عسلی خوشمزه ابتدای کار یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم و تخم مرغ را به همراه شکر درون آن اضافه می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۷ دقیقه هم می زنیم تا مواد کرم رنگ و کش دار شود.

مرحله دوم

حالا روغن مایع را به همراه عسل به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و با همزن برقی به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه آرد، بکینگ پودر  و نمک را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله مواد را مخلوط می کنیم، سپس درون الک می ریزیم و روی مخلوط تخم مرغ الک می کنیم. حالا مواد را ورز می دهیم تا خمیری لطیف که به دست نچسبد درست شود. در ادامه فر را روی ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. در ادامه به اندازه گردو از خمیر را بر می داریم و در دست گرد می کنیم، سپس خمیر را کمی باز می کنیم و مقداری شکلات چیپسی درون خمیر قرار داده و مجددا گرد می کنیم.

مرحله پنجم

همه خمیر را به همین صورت شکل داده، سپس روی سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و قرابیه ها را با فاصله از هم درون سینی می چینیم. در ادامه با چنگال یا چاقو روی قرابیه را به سلیقه خود خط می اندازیم.

مرحله ششم

حالا مواد رومال را درست می کنیم. برای این منظور درون یک کاسه مناسب زرده تخم مرغ را به همراه پودر کاکائو اضافه می کنیم و با چنگال هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه با فشار دست خمیر را کمی فشار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله با برس از مواد رومال روی خمیر می مالیم، سپس سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از ۲۰ دقیقه قرابیه را چک می کنیم. در صورت پخته بودن آن را از فر خارج می کنیم.

مرحله هشتم

در نهایت قرابیه را در فضای آشپزخانه قرار می دهیم، سپس بدون دست زدن به آن اجازه می دهیم خنک شود. در آخر قرابیه را از کاغذ روغنی جدا کنید، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار داده و به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 1 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.