طرز تهیه قرابیه کره ای خوشمزه و مجلسی به روش ترکیه ای

طرز تهیه قرابیه کره ای

طرز تهیه قرابیه کره ای خوشمزه ترکیه ای

این شیرینی جزو شیرینی های پذیرایی و برای عید نوروز توصیه می شود. این شیرینی یک شیرینی اصیل مربوط به شهر تبریز است. این شیرینی علاوه بر خوشمزگی، بسیار ترد و خوشمزه است و در سه رنگ و طعم ساده کرم و کاکائویی و پسته ای تهیه می شود. همچنین این شیرینی بدون تخم مرغ طبخ می شود که به همین علت، بسیار سبک است. این شیرینی را حتما باید در ظرف در پوشیده در یخچال نگهداری کرد. این شیرینی بافت نرمی دارد و اگر زیاد داخل فر بماند، سفت می شود.

مواد لازم قرابیه کره ای
کره نرم شده۲۵۰ گرم
پودر شکر۱ لیوان
نشاسته سیب زمینی یا گندم۱ لیوان
آرد۲ لیوان
وانیل۵ گرم
کاکائو۱ قاشق مربا خوری
پودر پسته۳ قاشق غذا خوری

دستور پخت قرابیه کره ای

مرحله اول

برای تهیه قرابیه کره ای در ابتدای کار، کره را حدود نیم ساعت از یخچال خارج می کنیم تا نرم شود. سپس یک کاسه بزرگ بر می داریم. کره و پودر شکر را درون آن می ریزیم و با همزن برقی آن قدر می زنیم تا رنگ آن روشن شود و مخلوط کشدار شود.

مرحله دوم

در این مرحله، نشاسته سیب زمینی و آرد را با هم به مخلوط اضافه کرده و ورز می دهیم تا خمیر یک دست و لطیفی بدست آید. خمیر را به سه قسمت تقسیم می کنیم. به یک قسمت پودر کاکائو می زنیم و دوباره ورز می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله به قسمت دوم، پودر پسته می زنیم و ورز می دهیم. قسمت سوم را همانطور ساده باقی می گذاریم. خمیر ها را به اندازه یک گردو برداشته و در کف دست فشار می دهیم. سپس با چنگال شکل می دهیم.

مرحله چهارم

حالا کف سینی را کاغذ روغنی پهن کرده و با کمی روغن چرب می کنیم. شیرینی ها را درون سینی فر می چینیم. سپس درون فر با دمای ۱۵۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا زمانی که کمی رنگ آن تغییر کند و طلایی شود.

مرحله پنجم

حدود ۱۰ دقیقه برای پخت شیرینی کافی است. نباید بیشتر بپزد چون سفت می شود. بعد از ۱۰ دقیقه سینی فر را از فر خارج کرده و کنار می گذاریم تا از حرارت بیفتد. سپس آن را به آرامی از سینی فر و کاغذ روغنی جدا کرده و در ظرف مناسب می چینیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 12 فروردین 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.