طرز تهیه قرابیه نسکافه خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

طرز تهیه قرابیه نسکافه

طرز تهیه قرابیه نسکافه , دستور پخت قرابیه نسکافه

این شیرینی جزو شیرینی های پذیرایی و برای عید نوروز توصیه می شود. این شیرینی یک شیرینی اصیل مربوط به شهر تبریز است. این شیرینی علاوه بر خوشمزگی، بسیار ترد و خوشمزه است.قرابیه نسکافه با پودر نسکافه تهیه می شود و معمولا به شکل دانه قهوه است. می توان به جای نسکافه از پودر کاکائو استفاده کرد که در این صورت شیرینی ها تیره تر می شود. این شیرینی را می توان در خارج از یخچال و به مدت چند روز تا چند هفته در ظرف در دار قرار داد و نگه داری کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قرابیه نسکافه در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم قرابیه نسکافه
کره نرم شده یا مارگارین۲۰۰ گرم
روغن مایع۱ استکان معادل ۸۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
نسکافه۲ قاشق غذا خوری
پودر شکر۱ لیوان معادل ۲۵۰ گرم
ارد۴ لیوان
بکینگ پودر۱۰ گرم یا ۱ پاکت

طرز تهیه قرابیه نسکافه

مرحله اول

برای تهیه قرابیه مجلسی و خوشمزه در ابتدای کار، کره و پودر قند را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا کاملا سبک شود. سپس تخم مرغ و وانیل را به آن اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

سپس روغن و پودر نسکافه را به آن اضافه می کنیم. آرد و بکینگ پودر را الک کرده و کم کم به مواد اضافه می کنیم. مواد را با هم مخلوط کرده تا یک خمیر نرم و لطیفی بدست آید. در ادامه خمیر را زیاد ورز نباید داد تا به روغن نیفتد.

مرحله سوم

در این مرحله خمیر را به روی سطح باز کرده و با کاتر برش می زنیم و به شکل دانه قهوه در می آوریم. می توان با استفاده از ماسوره خمیر را شکل داد. کف سینی فر را کاغذ روغنی پهن کرده و شیرینی ها را درون آن می چینیم.

مرحله چهارم

حالا سینی حاوی شیرینی ها را به مدت یک ربع ساعت در یخچال قرار می دهیم تا موقع پخت خیلی پهن نشود و خودش را بگیرد. فر را از قبل با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم. سپس قرابیه ها را درون آن قرار می دهیم.

مرحله پنجم

سپس با همان دما حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان می دهیم تا پخته شود. شکلات را به روش بن ماری ذوب می کنیم. سپس قرابیه ها را که از فر در آوردیم و کمی خنک شد یک طرف آن را درون قرابیه ها قرار می دهیم و با پودر پسته آن را تزیین می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 16 خرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.