طرز تهیه بورانی کنگر و ماست خوشمزه و مجلسی کرمانشاهی

طرز تهیه بورانی کنگر

طرز تهیه بورانی کنگر و ماست روش پختن کنگر بدون ماست کرمانشاهی دودی

بورانی کنگر یکی زا انواع میان وعده های خوشمزه ایرانی است که می توانید در کنار انواع غذاها سرو کنید، برای مشاهده این آموزش در ادامه با چی شی همراه باشید.

مواد لازم بورانی کنگر
کنگر۵۰۰ گرم
ماست چکیده۲ لیوان
سیر۲ حبه
فلفل سیاه½ قاشق چایخوری
نمک½ قاشق چایخوری
نعنا خشک۱ قاشق غذاخوری
پودر آویشن۱ قاشق چایخوری
پودر پیاز½ قاشق چایخوری
گردو (اختیاری)۴ قاشق غذاخوری

دستور تهیه بورانی کنگر

مرحله اول

ابتدا با دقت تیغ های کنگر را جدا می کنیم، سپس کنگرهای را خرد می کنیم و پس از شستشو داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم. ۲ لیوان آب اضافه می کنیم و اجازه می دهیم کنگرها به خوبی بپزند.

مرحله دوم

پس از اینکه آب درون قابلمه به طور کامل تبخیر شد و کنگرها پختند، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم تا کنگرها خنک شوند. پس از اینکه کنگرها خنک شدند، آنها را به همراه ماست داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

اضافه کردن گردو اختیاری است ولی اگر گردو دارید حتما اضافه کنیدف چون طعم کنگر ماست را عالی می کند. پس از اضافه کردن گردوی خرد شده، سیر را رنده می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم (اگر سیر تازه ندارید از پودر سیر استفاده کنید)

مرحله چهارم

در آخر نعناع خشک را به همراه نمک، فلفل سیاه، آویشن و پودر پیاز را اضافه می کنیم و مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند. حالا بورانی کنگر را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا کاملا جا بیفتد و طعم بگیرد.

نکات تهیه بورانی کنگر

پودر پیاز خانگی

برای اینکه بورانی کنگر را با طعم و عطر با کیفیت تری درست کنیم بهتر است از پودر پیاز مطمئن و اورگانیک استفاده کنیم. برای این منظور توصیه می کنیم از پودر پیاز خانگی استفاده شود که آموزش آنرا در ادامه می توانید مشاهده نمایید.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 5 مهر 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.