طرز تهیه فلافل اسفناج خوشمزه و مجلسی به روش عربی

طرز تهیه فلافل اسفناج

فلافل اسفناج , طرز تهیه فلافل اسفناج , دستور پخت فلافل اسفناج

فلافل اسفناج یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده بین المللی است که با طعم های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه فلافل اسفناج در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
نخود خام۲ لیوان
پیاز درشت۱ عدد
اسفناج۲۰۰ گرم
سیر۵ الی ۶ حبه
ادویه فلافل۱ قاشق چایخوری
پودر تخم گشنیز½ قاشق چایخوری
زیره½ قاشق چایخوری
فلفل قرمز½ قاشق چایخوری
نمک و روغنبه میزان لازم

طرز تهیه فلافل اسفناج

مرحله اول

بهتر است نخود را از شب قبل درون یک کاسه آب بخیسانیم تا نفخ آن گرفته شود. حتما نخود را داخل ظرفی جادار بریزید تا به خوبی خیسانده شده و حجیم شود. نخود را آب کشیده و اجازه دهید تا آب آن کاملا خارج شود. نیازی نیست پوست نخود را بگیرید.

مرحله دوم

در این مرحله نخود خام را به همراه سیر و پیاز خرد شده داخل غذاساز یا چرخ گوشت بریزید و اجازه دهید تا حسابی میکس شوند. در این مرحله اسفناج را نیز اضافه کنید و با دیگر مواد میکس کنید. حالا مایه فلافل را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله پودر تخم گشنیز را به همراه زیره، فلفل قرمز، ادویه فلافل و مقداری نمک به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید. اگر میبینید مواد فلافل زیادی شل است می توانید یک قاشق آرد نیز به آن اضافه کنید.

مرحله چهارم

حالا یک تابه گود روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس به اندازه ای روغن اضافه می کنیم که فلافل ها هنگام سرخ شدن در روغن شناور باشند. در ادامه با قاشق مقداری از مایه فلافل را درون قالب فلافل زن می ریزیم.

مرحله پنجم

اگر قالب فلافل زن در دسترس نداشته باشیم، می توانیم مایه فلافل را با دست حالت دهیم و درون روغن بیندازیم. حرارت زیر تابه باید روی کمترین درجه باشد و روغن باید به خوبی داغ شده باشد تا فلافل به طور کامل مغز پخت شود.

مرحله ششم

پس از اینکه یک سمت فلافل ها سرخ شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. در نهایت روغن اضافی فلافل ها را با دستمال حوله ای می گیریم و آنها را به همراه مخلفات دلخواه سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 22 مهر 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه جوجه کباب باربیکیو خوشمزه و مخصوص با سبزیجات

طرز تهیه جوجه کباب باربیکیو خوشمزه و مخصوص با سبزیجات

طرز تهیه جوجه کباب باربیکیو جوجه کباب یکی از غذاهای سنتی ایرانی و ترکی است که طرفداران زیادی دارد و برای مهمانی و جشن ها، پای ثابت غذاها است. جوجه کباب روش …

طرز تهیه کباب مشهدی خوشمزه و ساده با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه کباب مشهدی خوشمزه و ساده با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه کباب مشهدی کباب یکی از غذاهای اصیل ایرانی، ترکی و عربی است. کباب کوبیده یکی از انواع کباب ها است. کباب کوبیده معمولا از گوشت قرمز تهیه می شود. کباب …

طرز تهیه خورش کرفس خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی

طرز تهیه خورش کرفس خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی

طرز تهیه خورش کرفس خورش کرفس یکی از غذاهای سنتی و قدیمی ایرانی است که دستورهای متنوعی تهیه می شود. این خورش خوشمزه معمولا همیشه با خورش قورمه سبزی مقایسه می شود …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.